Langbein Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ok.det som skjer når jeg prøve å boote fra en llinux cd er at det kommer til DOS Caldera DR-DOS, dette kommer når jeg prøve med SuSe, mandrake 10,1 og et par andra. Hvis du kommer inn i DOS er der jo noe alvorlig galt. Booter du cd'en i det hele tatt? Sjekk BIOS'en at CD-ROM er førstevalg for booting. Cd'ene må selvsagt også være bootable. Når du brenner .iso filer skal de brennes som image. De skal ikke brennes som vanlige datafiler, og definitivt ikke pakkes ut på forhånd. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ok.det som skjer når jeg prøve å boote fra en llinux cd er at det kommer til DOS Caldera DR-DOS, dette kommer når jeg prøve med SuSe, mandrake 10,1 og et par andra. det som skjer når jeg prøve mer mandrake 9,1 er at jeg velger fra den første menyen som kommer opp at jeg vil kjøre setupen, men så skjer det ingenting Øh, sikker på at BIOS er stilt inn på å boote først frå CD-ROMen du har CDen i? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 ja...er stillt inn i bios på at den skal boot fra cd og ja jeg har brent som bootable image Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ja...er stillt inn i bios på at den skal boot fra cdog ja jeg har brent som bootable image Fy skamme seg? Har du ikke lastet ned SimplyMepis eller Ubuntu enda? Slutt å knot med den jævla Slacken, den passer deg ikke nå uansett hva bibelfolkene her inne måtte mene Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ja...er stillt inn i bios på at den skal boot fra cdog ja jeg har brent som bootable image Fy skamme seg? Har du ikke lastet ned SimplyMepis eller Ubuntu enda? Slutt å knot med den jævla Slacken, den passer deg ikke nå uansett hva bibelfolkene her inne måtte mene Nå er det faktisk SuSE/Mandrake han har problemer med å boote fra. Les svarene før du slenger dritt om andre. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Nå er det faktisk SuSE/Mandrake han har problemer med å boote fra. Les svarene før du slenger dritt om andre. Hør på deg selv da mann! Du blir jo personlig fornærma om noen snakker stygt om Slack! Kanskje på tide å gå og ta en kopp te og lese ei god bok? Tror konfigureringa i slack har gått deg til hodet. Og bare for å kommentere innlegget ditt relatert til topic, så var det revnende likegyldig om han brukte Slack, suse, eller debian eller whatever. Det han leter etter finner han i ubuntu linux eller simplymepis. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ja...er stillt inn i bios på at den skal boot fra cdog ja jeg har brent som bootable image Du lastet ned et ISO-image og brente det ut som image på CD'en? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) ja...er stillt inn i bios på at den skal boot fra cdog ja jeg har brent som bootable image Fy skamme seg? Har du ikke lastet ned SimplyMepis eller Ubuntu enda? Slutt å knot med den jævla Slacken, den passer deg ikke nå uansett hva bibelfolkene her inne måtte mene Hvordan vet du at ikke slackware er noe for han? Jeg får inntrykket av at du prøver å rakke ned på slackware ved første og beste anledning. Jeg skjønner ikke helt hva du har imot slack, men det får være det samme, det er ikke alle her som er så forbanna interessert i klikk og pek. Endret 11. desember 2004 av Scrim Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ja nå fant Slackware`en min også nesten all maskinvaren min med en gang. måtte bare modeprobe mitt Realtek Nettverkskort. slik at den ble dekektert under oppstart, men ellers fant den alt jeg hadde. var litt problemetisk å komme seg på nett med en gang, men da det gikk greit gikk alt bra. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ok.det som skjer når jeg prøve å boote fra en llinux cd er at det kommer til DOS Caldera DR-DOS, dette kommer når jeg prøve med SuSe, mandrake 10,1 og et par andra. det som skjer når jeg prøve mer mandrake 9,1 er at jeg velger fra den første menyen som kommer opp at jeg vil kjøre setupen, men så skjer det ingenting Det er litt rart hvis Linux-installeren starter DOS... Og det siste med Mandrake høres ut som et hardwareproblem. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 ja...er stillt inn i bios på at den skal boot fra cdog ja jeg har brent som bootable image Du lastet ned et ISO-image og brente det ut som image på CD'en? jeg lastet ned fra www.linuxiso.org og brant ut som bootable Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ja...er stillt inn i bios på at den skal boot fra cdog ja jeg har brent som bootable image Du lastet ned et ISO-image og brente det ut som image på CD'en? jeg lastet ned fra www.linuxiso.org og brant ut som bootable Hvilket brenneprogram brukte du? Synes brenneprosedyren du beskriver er litt rar, i forhold til at du har med ISO-filer å gjøre. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 bruker Nero 6 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ok. Det du har gjort, er antakelig at du bare har kopiert filen over på CD'en. På menyen over må du velge "brenn", "Brenn som image" og så åpne ISO-filen du vil brenne. Du trenger ikke å gjøre CD'en bootbar, fordi det fikser ISO-imaget. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) så jeg skal ikke brenne som bootable? Endret 11. desember 2004 av Hetland Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 så jeg skal ikke brenne som bootable? Nei. Du gjør følgende: I Nero 6 velger du Recorder - burn image. Så åpner du den ISO-filen du skal brenne. Da får du opp brenne-dialogboksen, og ISO-filen blir brent riktig. Det at du har gjort CD'en bootbar, er forklaringen på at du får opp Caldera DS-DOS. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 ok, prøver det...må kjøpe mer brenne cd'er Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 har prøvd med mandrake cd'en min på en annen maskin, der begynte setupen som normalt, hva kan da være galt med min HW? rammen er bare 3 uker gammel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå