Hetland Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 når jeg setter i suse cd'en så starter det opp till der den har "loadet" ferdig slik at jeg kan skrive noe, men ingenting skjer... hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hva slags sær (evt. ødelagt) maskin er det du har? Fungerer andre oppstart-cder, slik som Windows installcd? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 ja windows innstall fungerer. ingenting gale med maskinen tror jeg det er en pentium 4 2,56GHz med 1 gb ram Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 har klart å innstallere mandrake på maskinen for et par mnd siden Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 når jeg setter i suse cd'en så starter det opp till der den har "loadet" ferdig slik at jeg kan skrive noe, men ingenting skjer...hva skal jeg gjøre? Prøv å bruka smart boot manager (søk på google, huske ikje adr.) Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 når jeg setter i suse cd'en så starter det opp till der den har "loadet" ferdig slik at jeg kan skrive noe, men ingenting skjer...hva skal jeg gjøre? Hva vises på skjermen når ingenting skjer? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 det kommer opp at jeg skal skrive noe...men jeg vet ikke hva. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) EDIT: leif Endret 7. desember 2004 av Swag Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 det kommer opp at jeg skal skrive noe...men jeg vet ikke hva. Kan du skrive av akkurat det som står på skjermen og poste det her? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 d står noe med stasjon A:/ minner litt om gamle DOS, så hvis jeg skriver D: så kommer det slik når jeg skrive: D:/> tralala......hvis jeg skrive E: så kommer slik når jeg skriver E:/> tralalalahei skjønner? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 d står noe med stasjon A:/minner litt om gamle DOS, så hvis jeg skriver D: så kommer det slik når jeg skrive: D:/> tralala......hvis jeg skrive E: så kommer slik når jeg skriver E:/> tralalalahei skjønner? Ingen DOS i Linux... Er du sikker på at det SuSE loadet OK? Hadde vært best hvis du kunne få tatt et bilde av skjermen. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 kan se hva jeg får til Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Slackware er da ikke så uhorvelig vanskelig å installere den. ikke 10`ern iallefall. kan være litt problematisk for noen å partisjonere disken og sånn, men dette blir man bedre til etterhvert. ellers går det meste av Slackware installasjonen på skinner. nå er det jo slik at ikke Slackware finner all maskinvare automatisk og med en gang, så dette må man sette opp selv. mountinga av Windows partisjonene må man også sette opp selv. heller ikke det går automatisk i Slackware. jeg synes selv at litt av kosen med Slackware er å sette seg godt til rette å sette opp diverse maskinvare og konfiguere systemet slik man vil ha det. tror det er flere på forumet som synes det samme. men, men. ingenting er vanskelig så lenge man går inn for å klare det. Lykke til uannsett. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jepp, elsker Slackware på grunn av at eg har full kontroll over systemet. Heilt enkelt og greitt. Ikkje noko rot. Full kontroll! Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jepp, elsker Slackware på grunn av at eg har full kontroll over systemet. Heilt enkelt og greitt. Ikkje noko rot. Full kontroll! Amen Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 så slackware 10. innstallasjonen er lettere å skjønne noe av for en linux nub? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg var linux-noob da Slackware 7.0 var nytt. Og den gang syntes jeg installasjonen var enkel. Installasjonsprosedyren har ikke endret seg mye. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 ja, det var visst slackware 10 jeg hadde:p Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) nå er det jo slik at ikke Slackware finner all maskinvare automatisk og med en gang, så dette må man sette opp selv. Det er faktisk det som oftest er tilfelle. Mitt lydkort, f.eks. (SB Audigy 2 Pt.) blir automatisk detektert og konfigurert uten at jeg ser noe info om det under installasjonen. Samme med nettverkskortet. Eneste jeg må gjøre når det kommer til nettverk, er å velge maskinnavn og om jeg skal bruke DHCP eller statisk IP-adresse. Grafikkort må man uansett installere drivere for at det skal fungere slik det skal, enten om det er et kort fra ATI eller nVIDIA. Og med kernel 2.6, blir også TV-kort oppdaget og ferdig konfigurert, så lenge man i kjernen inkluderer støtte for det. Endret 8. desember 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 ok. det som skjer når jeg prøve å boote fra en llinux cd er at det kommer til DOS Caldera DR-DOS, dette kommer når jeg prøve med SuSe, mandrake 10,1 og et par andra. det som skjer når jeg prøve mer mandrake 9,1 er at jeg velger fra den første menyen som kommer opp at jeg vil kjøre setupen, men så skjer det ingenting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå