Gå til innhold

Oppgradering av 2,5 års PC

Anbefalte innlegg

Sitter med følgense oppsett pr. dags dato:

CPU: Pentium 4 2GHz Northwood

Minne: 512 MB PC 2100

Grafikk: Geforce 4 MX440 4x AGP

Hovedkort: MSI 875P Neo

Tenkte på å oppgradere PC-en min slik at jeg kunne spille noen spill av nyere dato. Ettersom jeg sitter med et MX-kort, klarer jeg ikke engang å få DesertCombat til å kjøre glatt.

Dersom jeg vil spille spill som HalfLife 2, og Doom 3. Vil det holde å kjøpe et Geforce 4 6600 GT, eller burde jeg i tillegg fyre på en Pentium 4 3GHz Prescott, og ytterlige 512MB ram PC 2700?

Vil helst bruke minst mulig penger, men allikevel få rimelig bra ytelse.

Noen tips, eller råd?

Endret av ylox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom jeg vil spille spill som HalfLife 2, og Doom 3. Vil det holde å kjøpe et Geforce 4 6600 GT, eller burde jeg i tillegg fyre på en Pentium 4 3GHz Prescott, og ytterlige 512MB ram PC 2700?

Vær glad du har en så bra CPU... :cool: Og ikke bruk penger på det.

Sett inn et nytt skjermkort sånn som du forslår selv, og du har PC i lang tid fremover....Lykke til... :xmas:

Lenke til kommentar

Vær glad du har en så bra CPU... :cool: Og ikke bruk penger på det.

Sett inn et nytt skjermkort sånn som du forslår selv, og du har PC i lang tid fremover....Lykke til... :xmas:

støttes!!!

Lenke til kommentar

skal du bruke lite penger så få deg et nytt skjermkort til max 2000

hvis ikke så bør du kanskje gå for en ny maskin

max 200 til dette systemet eller du kan kjøpe et større skjermkort med tanke på vider oppgradering hvis du har tanker om det i nermeste fremtid

hk du har er topp enda og bør støtte de aller største 478 cpuene

skal du ha mere ram bør du gå for noe billig brukt i samme type ellers så må du skifte ut allt

Endret av Joggi
Lenke til kommentar

Hei, du burde som anbefalt kjøpe deg et nytt skjermkort. Det burde gi deg helt ok ytelse. Hvis du føler for å gjøre noe mer hadde jeg byttet cpu+hk+ram+skjermkort, så hvis du er på budsjett, hopp over det.

Kom på en ting... Hvis den cpu'en er kjøpt samtidig med hovedkortet så skal den fint kunne overklokkes til 2,66 ghz. Det kan også godt tenkes at pc2100 minnebrikken kan overklokkes til pc2700 hastighet, i såfall så kan du kjøpe en minnebrikke til.

PS: pc3200 er bakoverkompatibelt med pc2700, pc2100 og pc1600 og er ikke dyrere. Ergo kjøp pc3200 hvis du skal ha mer ram.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Så det vil altså være tilstrekkelig å bytte ut den gamle ram-brikken med 2 slike:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=117212&cks=PRL

Og i tillegg kjøpe 1 skjermkort av denne typen:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=304638&cks=PRL

Dette vil samlet koste: 3647 kr.

Er dette bra utnyttelse av penger, eller finnes det smartere valg?

Jeg spiller ikke å så mye, men når anledningen skulle komme så er det kjedelig å sitte med råttent utstyr.

Støttes ...hvis der er masse penger til overs etter julestrida sååå... wink.gif

Men etter dette blir det vel hardisken som blir flaskehalsen.... inv_biggrin.gif'

Har en slik harddisk til lagring av system og spill:

https://komplett.no/k/ki.asp?sku=122349

Er dette en stor flaskehals, eller vil det fungerer?

Takker forresten for all hjelp! :yes:

Endret av ylox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...