racin Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Sitter med følgense oppsett pr. dags dato: CPU: Pentium 4 2GHz Northwood Minne: 512 MB PC 2100 Grafikk: Geforce 4 MX440 4x AGP Hovedkort: MSI 875P Neo Tenkte på å oppgradere PC-en min slik at jeg kunne spille noen spill av nyere dato. Ettersom jeg sitter med et MX-kort, klarer jeg ikke engang å få DesertCombat til å kjøre glatt. Dersom jeg vil spille spill som HalfLife 2, og Doom 3. Vil det holde å kjøpe et Geforce 4 6600 GT, eller burde jeg i tillegg fyre på en Pentium 4 3GHz Prescott, og ytterlige 512MB ram PC 2700? Vil helst bruke minst mulig penger, men allikevel få rimelig bra ytelse. Noen tips, eller råd? Endret 4. desember 2004 av ylox Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Dersom jeg vil spille spill som HalfLife 2, og Doom 3. Vil det holde å kjøpe et Geforce 4 6600 GT, eller burde jeg i tillegg fyre på en Pentium 4 3GHz Prescott, og ytterlige 512MB ram PC 2700? Vær glad du har en så bra CPU... Og ikke bruk penger på det. Sett inn et nytt skjermkort sånn som du forslår selv, og du har PC i lang tid fremover....Lykke til... Lenke til kommentar
_Issue_ Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvor mye penger har du å bruke?? Ikke noe vits å prøve å kjøre den ramen du har fra med noe nye ram hvertfall.. Gå i stede for AMD cpu i stede for intel ( bedre til spilling ) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Dersom jeg vil spille spill som HalfLife 2, og Doom 3. Vil det holde å kjøpe et Geforce 4 6600 GT, eller burde jeg i tillegg fyre på en Pentium 4 3GHz Prescott, og ytterlige 512MB ram PC 2700? Vær glad du har en så bra CPU... Og ikke bruk penger på det. Sett inn et nytt skjermkort sånn som du forslår selv, og du har PC i lang tid fremover....Lykke til... støttes!!! Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) skal du bruke lite penger så få deg et nytt skjermkort til max 2000 hvis ikke så bør du kanskje gå for en ny maskin max 200 til dette systemet eller du kan kjøpe et større skjermkort med tanke på vider oppgradering hvis du har tanker om det i nermeste fremtid hk du har er topp enda og bør støtte de aller største 478 cpuene skal du ha mere ram bør du gå for noe billig brukt i samme type ellers så må du skifte ut allt Endret 4. desember 2004 av Joggi Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Bare å kjøre på med et nytt skjermkort, og kanskje et par nye 512 brikker? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Hei, du burde som anbefalt kjøpe deg et nytt skjermkort. Det burde gi deg helt ok ytelse. Hvis du føler for å gjøre noe mer hadde jeg byttet cpu+hk+ram+skjermkort, så hvis du er på budsjett, hopp over det. Kom på en ting... Hvis den cpu'en er kjøpt samtidig med hovedkortet så skal den fint kunne overklokkes til 2,66 ghz. Det kan også godt tenkes at pc2100 minnebrikken kan overklokkes til pc2700 hastighet, i såfall så kan du kjøpe en minnebrikke til. PS: pc3200 er bakoverkompatibelt med pc2700, pc2100 og pc1600 og er ikke dyrere. Ergo kjøp pc3200 hvis du skal ha mer ram. Endret 5. desember 2004 av blackbrrd Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Bare å kjøre på med et nytt skjermkort, og kanskje et par nye Crusial pc3200 512 brikker? Støttes ...hvis der er masse penger til overs etter julestrida sååå... Men etter dette blir det vel hardisken som blir flaskehalsen.... ' Endret 5. desember 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
racin Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Så det vil altså være tilstrekkelig å bytte ut den gamle ram-brikken med 2 slike: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=117212&cks=PRL Og i tillegg kjøpe 1 skjermkort av denne typen: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=304638&cks=PRL Dette vil samlet koste: 3647 kr. Er dette bra utnyttelse av penger, eller finnes det smartere valg? Jeg spiller ikke å så mye, men når anledningen skulle komme så er det kjedelig å sitte med råttent utstyr. Støttes ...hvis der er masse penger til overs etter julestrida sååå... wink.gif Men etter dette blir det vel hardisken som blir flaskehalsen.... inv_biggrin.gif' Har en slik harddisk til lagring av system og spill: https://komplett.no/k/ki.asp?sku=122349 Er dette en stor flaskehals, eller vil det fungerer? Takker forresten for all hjelp! Endret 5. desember 2004 av ylox Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 har du tenkt å bruke 3700 så er det vel bare å kjøre på hd du har er god nok ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå