toss Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) går det ann å få et skript til å telle hvor mange filer det er i en gitt mappe, og så lage en variabel som innholder resultatet? litt klønete forklart, men jeg håper dere forstår.. takk for alle svar EDIT: en annen ting: hvis jeg skal skrive en html-snutt på følgende måte vil jeg jo avslutte strengen før jeg skal: <? echo "<a href="siden.html">" hvordan kan jeg unngå det? Endret 4. desember 2004 av toss Lenke til kommentar
racin Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Du må ukommentere "-tegnene. Dette kan gjøres på følgende måte: <? echo "<input type=\"text\" name=\"CPU\" value=\"Skriv din CPU\">"; ?> Eller så kan du bruke denne måten: <? echo '<input type="text" name="CPU" value="Skriv din CPU">'; ?> Når det gjelder antall elementer i en mappe, burde du kanskje sjekke ut count(); på http://php.net/count. Lykke til! Lenke til kommentar
El Nino Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Finner hvor mange filer som er i en mappe: $files = glob("*"); echo count($files); Lenke til kommentar
toss Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) takk for svar litt for trøtt til å prøve det ut.. det får vente til i morgen.. Endret 5. desember 2004 av toss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå