Gå til innhold

Lock-free (asus p5ad2-premium)

frentix

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte Skulle fyre opp fsb litt med lock free funksjonen , så har jeg et par spørsmål da jeg ikke har vært borti dette med multiplier før:

Blir prosessor varmere med høyere fsb , lavere mp og samme frekvens som originalt ?

Nå har jeg satt rammen til 600mhz i bios , bør jeg sette den ned til 533 eller 400 før jeg gjør dette? rammen er spesifisert til pc5400 hastighet.

se specs under.

Takk.

Frentix.

EDIT: skulle kanskje poste denne under cpu , men det handler jo i bunn og grunn om en hovedkort funksjon så wth. :)

Endret av frentix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ohh søtt system du har der :cool:

Nei prosessoren blir ikke varmere når du øker FSB, så sant prosessoren kjører på lik frekvens. Din 3.4 burde klare litt høyere hastighet, kanskje 3.8 GHz. Men dette må du prøve deg frem og sjekke temperaturen. Du burde prøve å holde deg under 70 grader load iallefall.

Prøv 14 x 266 = 3724 MHz. Da får du 1066 fsb og DDR2 667 om jeg ikke tar feil. 14 x 250 burde du iallefall klare. Prøv deg frem. ;)

Bruk Prime95 til å teste stabilitet. Torture testen i Prime95 burde du klare minst i 12 timer uten error. Lykke til.

Lenke til kommentar

Hmm , jeg kom bare til 215 på fsb jo.

Prøvde 220 så ble det svart skjerm ved oppstart.

Har satt pciex til 100mhz og pci til 33,33.

Ram stod på 576mhz tror jeg med fsb på 215 og er spesifisert til 667.

MP stod på 14.

Noen som vet hva det stopper på , eller har noen forslag?

takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...