Gå til innhold

oppgradere eller kjøpe ny pc?

Anbefalte innlegg

For ca. tre år siden kjøpte onkelen min det beste (daværende) på markedet. Han kjøpte en komplett pc, bygde ikke noe selv. Nå, tre år senere lurer han på dette:

Jeg har en pc med 20 giga, 1.7 Ghz celeron, 256 mb RAM og det er stort sett det som betyr noe for han.

Altså, harddisk og hastighet på maskinen. Det han bruker maskinen til er å spille spill. (pga. detaljerte familie affærer er han yngre enn meg). Han er 12 år gammel og bruker pcen kun til spill, krevende spill vel og merke. Spill som sims 2, Rome: Total war osv.

Lurer derfor på om han skal gå for en helt ny pc eller om han kan oppgrader det han har, er klar over at man må skifte mye som hovedkort men er det noen som er interesert i å lage en liste for +,-? hadde vært fint..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal han bruke på oppdatering eller kjøp av ny pc da? en sum hadde vært fint eller er summen ubegrenset.

Han har mye penger til rådighet for å si det sånn...

Vil helst bruke minst mulig derfor spør vi her, men foreldrene er nokså rike så han skulle ikke ha noen problemer med å lange ut en 7000 hvertfall..(uten nevneverdige problemer)...

Men vil som sagt bruke minst mulig.. :p:p

Lenke til kommentar
Gunners,04/12/2004 : 23:39] For ca. tre år siden kjøpte onkelen min det beste (daværende)  på markedet. Han kjøpte en komplett pc, bygde ikke noe selv. Nå, tre år senere lurer han på dette:

Jeg har en pc med 20 giga, 1.7 Ghz celeron, 256 mb RAM og det er stort sett det som betyr noe for han.

Hmmm, Jeg har en bedre pc enn det der og min er 4år gammal og min hardware var ikke noe bra på den tida. Det beste, vel. Alt er relativt men men...

Fiks ny pc, der må jo alt byttes :whistle:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
litt off-topic her: men hvordan har det seg at du har en onkel som er så mye yngre en deg? Er det din fetter du mener?

Det går fint ann at en onkel er yngre enn sin nevø skjønner du.. Selvom det er sjeldent.. La oss si at i en familie er det 1 barn, mor og far..

Peter (sønnen) er 23 år og mor og far f.eks 42 og 44..

Peter får en sønn når han er 24 år gammel.. Men når Peter er 26 år (f.eks) så føder mor og far hans enda et barn og han får f.eks en lillebror.. Denne lillebroren blir da Onkelen til sønnen til Peter, selvom denne onkelen er 2 år yngre.. :yes:

Slik kan det faktisk oppstå.. Og det er jo ikke unormalt at en dame på nærmere 50 år kan få barn til tider.. :)

Men ontopic igjen : Kjøp en ny pc du.. Og har han råd, så er det jo bare å fleske til å kjøpe en pc (uten skjerm) til over 10000 kr...

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville oppgradert, er ikke sikker på speccs utenom det du har lagt til da. Men hvis han f.eks kjøper en oppgraderingspakke på komplett.

Oppgraderingspakke

4.675,-

Nytt skjermkort:

Skjermkort

2.095,-

Og hvis han f.eks strekker seg til 8000 kan han oppgradere HDD også

Harddisk

Men hvis han absoulutt ikke vil strekke seg til 8000 kan jo han velge en noe billigere oppgraderingspakke fra komplett, f.eks En billigere oppgraderingspakke

Den første pakken er en god del bedre! Og skjermkortet tok jeg med er fordi dette egner seg til softmodding! (På dette skjermkortet er 8 pipelines diabled, hvis du "unlocker" disse, vil du få 8 ekstra! (16))

Håper dere blir fornøyd... Dette er hvertfall noe han kan bruke en stund fremover!

Hilsen MortenGj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...