Rampelyset Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hei! Bare lurte på om noen kunne fortelle meg om disse er like? DDR-DIMM PC2100 ECC/REG 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC266MHz) Crucial PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 Vet at maskinen min bruker de av den nederste typen, men har sett den i linjen over til salgs. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Nei de er ikke like. DDR-DIMM PC2100 ECC/REG 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC266MHz) er en ecc brikke som er for feilretting for å si det enkelt. Hovedkortett må støtte slik ram, rammen er litt tregere men pc'n vil være helt stabil. Blir brukt mye på servere. Tror ikke de to brikkene vil kjøre godt sammen. Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Har 256 mb av den typen som er vist nederst i posteringen øverst. Vil det være å anbefale å kjøpe en 512mb til, evt 2 stk. nye brikker å bytte ut den gamle. Eller finnes det en annen ram jeg kan bruke? Vet at denne PC2100 er utgående, og er derfor litt kjipt å kjøpe den... Hovedkortet mitt er av typen "MSI I845E" og CPU: "Intel Pentium 4 2.4 GHz/512 KB "Northwood" CPU" (Hvis dette hadde noen oppklarende effekt) Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Du kan godt kjøpe for eks pc3200 ram selv om kortett ikke trenger så rask ram. Ram er bakover kompatibel så den raske rammen kan kjøre sammen med den trege rammen for å si det på den måten. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Har 256 mb av den typen som er vist nederst i posteringen øverst. Vil det være å anbefale å kjøpe en 512mb til, evt 2 stk. nye brikker å bytte ut den gamle. Eller finnes det en annen ram jeg kan bruke? Vet at denne PC2100 er utgående, og er derfor litt kjipt å kjøpe den... Hovedkortet mitt er av typen "MSI I845E" og CPU: "Intel Pentium 4 2.4 GHz/512 KB "Northwood" CPU" (Hvis dette hadde noen oppklarende effekt) Det hovedkortett står ikke på hjennesiden til msi. er du sikker på at det er rett? Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Noen som vil anbefale noen fremfor andre på denne siden? RAM på Komplett Ble mildt sagt helt forvirra når jeg så hvor mye det var å velge mellom. Jeg har to porter til RAM. På den ene står det 256 og den andre er ledig. Ser det er en del sånne twin-greier, men da må jeg evt ta bort 256-brikken... Noen tips? Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Det hovedkortett står ikke på hjennesiden til msi. er du sikker på at det er rett? Her har du linken til produktet Fixer'n! Fant den gjennom ordren...(Link!) Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hoved kortett ditt støtter ikke ecc ram. Det står også at kortett ikke støtter ram over 266 Limt inn fra msi siden: Main Memory • Support max. of 2 double-sided DIMMs with unbuffered DDR 200/266 • The largest memory capacity possible is 2GB • No support ECC Function. Du får høre etter med komplett. Ram denne har jeg brukt mye til omtrent alle de jeg har bygd, stabil ram. ikke av de raskeste. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117212&cks=PRL her er en som er billi no name brikke da. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112666&cks=PRL Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Takker og bukker for gode og raske svar! Hører med Komplett til uken. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ja det kan du gjøre men tror det skal gå bra å kjøre pc3200 selv om kortett ikke vil utnytte hastigheten på ram brikken. Men for å være på den sikre siden hører du etter med komplett. God Jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå