Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg et digitalkamera, men har store problemer med å finne ut hvilket. Det er så mange å velge mellom.

Jeg skal bare bruke kameraet til bilder jeg skal se på PC'en eller legge ut på internett. Skal ikke skrive ut noe. 1280x1024 oppløsning holder, men 1024x768 kan også gå. God lagringsplass og batterilevetid er viktigere enn oppløsning.

Ellers så har jeg faktisk aldri hatt et kamera før, så jeg trenger nok ikke noe av den mest avanserte typen. Men de fleste er vel ganske enkle å bruke hvis du bruker deg litt tid på å lære deg det?

Jeg er ikke helt sikker på hvor mye jeg vil bruke. Kanskje 2000? Vil ha et kamera med brukbar kvalitet, ikke noe mer. Helst vil jeg ha så mye som mulig for pengene. Er ikke helst sikker på hvilken prisklasse jeg burde velge da.

Håper dere kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er uansett lurt å ha litt oppløsning "å gå på", i tilfelle man vil beskjære bildene.

Jeg føler at 2 Megapiksler-klassen gir ganske mye for pengene. Canon A40 er et av valgene her som andre her på forumet anbefaler ofte.

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...