Gå til innhold

GlobalWin CPU-Vifte TAK68

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har viften selv på en 1800+ som går på 1700MHz. Når jeg har VCoren på 1,85V har jeg Idle temp på rundt 48 grader. Syns den funker greit. Om du syns den bråker litt kan du gjøre som meg og redusere hastigheter på viften fra 4500rpm til 2500rpm. Da økte idle tempen til 52 grader, men det er helt greit.

Lenke til kommentar

Gjør som meg. Kjøp Taisol CKG760, 80mm vifte og Arctic Silver III. Monterte dette i går, og kjører min TBIRD 'AXIA' 1333 @ 1540mhz. Makset ut VCore i BIOS, 1.85V, og idle 48'C, load 52'C. Er ganske fornøyd! Dette er veldig billig, og ikke minst god, kjøling. Taisolen koster 75,-kr (gi-bort-pris-spørr-du-meg:), Enermax 80x80x25mm 95,-kr og Arctic Silver III 70,-kr hos netconnection.no. Rimelig!!

Ribba må forresten bøyes litt på, og bores noen hull i, for å få 80mm vifta til å passe (null problem). Kjører forresten Enermax vifta på full guff, men syns ikke den bråker noe som helst. Kabinett viftene overdøver. Glad jeg blei kvitt min forrige kjøler, GlobalWin FOP32! Den kjølte forresten prosessoren slik at den klarte 1502mhz. Men støyen var VÆRRE.

Lenke til kommentar

Har bestillt samme komboen,atm kjører jeg tbird 900@1100 med dragon orb 3 og ac3. Ligger under 30 grader med diablo2 på altså full load. Men den bråker. Har 3 kabinettvifter og orben overdøver dem alle mange ganger. Gleder meg til justerbare enermaxen.

Lenke til kommentar

Quote:

pine skrev (2002-06-09 15:01):

Har bestillt samme komboen,atm kjører jeg tbird 900@1100 med dragon orb 3 og ac3. Ligger under 30 grader med diablo2 på altså full load. Men den bråker. Har 3 kabinettvifter og orben overdøver dem alle mange ganger. Gleder meg til justerbare enermaxen.

Da er det noe galt med Din Tempsensor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...