kentusen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hei Har nå leitet lenge og vel etter kamera. Vil ha et kamera som kona kan trykke på og ta bilder. Må være så liten at hu ikke trenger bytte veske når hun vil ha det med....Samtidig så har jeg lyst til å kunne benytte manuelle instillinger.. Jeg har lest endel her på forum, og masse på akam no og akam dk og alle linker til tester på disse stedene... Kamera som jeg vurderer er Nikon CoolPix 5200 Sony Cybershot DSC W12 Nikon Coolpix 3700 Nikon Coolpix 4800 Casio Exilim EX-Z40, 50 og 55 Panasonic Lumix DMC - FX7 HAr vært runden og kikka på elkjip, Expert, fotoknudsen, Elite foto spacworld etc..Har sett og testet litt med de forskjellig men klarer ikke bestemme meg. Noen av dere der som har noe å skryte hemningsløst av for det enkelte kamera eller gi strykkarakter for til det enkelte. Noen som har gjort samme vurdering med noen eller alle av de kamera jeg har funnet gode . Prismessig spriker de endel..det er ikke det viktigste men jeg hadde håpet å komme i land på ca 4000 inkl. 256 minnebrikke Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg og mange andre har en forkjærlighet for Panasonic Lumix FX7. Stor skjerm, bildestabilisator og Leica linse. Rask er den også. Men den koster en del, og mangler optisk søker. Nikon Coolpix 5200 er, i mine øyne, det selvfølgelige valget om du vil spare litt penger og/eller optisk søker er viktig. God optikk, meget bra bildekvalitet, god batterikapasitet, raskt og lite og nett. Nikon 3700 er en ganske gammel modell. Nikon 4800 har masse zoom, men er stor. Om mye zoom er viktig, er den imidlertid et godt valg. Casio plages av en del støy, så selv om de ser fine ut, bør man kutte ut disse (min mening). Sony kameraet vet jeg ikke så mye om. Lenke til kommentar
jakobc Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Har nettopp kjøpt Nikon Coolpix3700. Er veldig fornøyd med det. Kostet totalt 2121 kr. inkludert frakt og hele 512Mb minnekort. Kjøpte kameraet på itbutikken.no. Det eneste jeg angrer på er et jeg ikke kjøpte et raskere minnekort. Det kortet jeg kjøpte var et av merket Kingston. Får da bare tatt opp 60 sekunder video med 640-oppløsning og 30fps før det avbrytes. De andre video-funskjonene fungerer derimot helt bra. Og det med at det ikke er 2004-utgaven: Hvem bryr seg? Årstallet står ikke akkurat på kameraet heller da. Så lenge kameraet er godt nok for meg, så er det faktisk godt nok for meg uavhengig av når modellen er fra. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Og det med at det ikke er 2004-utgaven: Hvem bryr seg? Årstallet står ikke akkurat på kameraet heller da. Så lenge kameraet er godt nok for meg, så er det faktisk godt nok for meg uavhengig av når modellen er fra. Enkelte eldre kamera er en del tregere på avtrykksfunksjonen enn nyere kamera pga. eldre prosessor, samt at batterikapasiteten også gjerne øker på nye modeller. Ellers kan bildekvaliteten være like bra. Men er man fornøyd, så bryr man seg ikke om det Lenke til kommentar
jakobc Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Ja, nettopp. Jeg hadde en PowerShot A20, så jeg er med andre ord ikke særlig kresen Lenke til kommentar
kentusen Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Har nettopp kjøpt Nikon Coolpix3700. Er veldig fornøyd med det. Kostet totalt 2121 kr. inkludert frakt og hele 512Mb minnekort. Kjøpte kameraet på itbutikken.no. Det eneste jeg angrer på er et jeg ikke kjøpte et raskere minnekort. Det kortet jeg kjøpte var et av merket Kingston. Får da bare tatt opp 60 sekunder video med 640-oppløsning og 30fps før det avbrytes. De andre video-funskjonene fungerer derimot helt bra. Og det med at det ikke er 2004-utgaven: Hvem bryr seg? Årstallet står ikke akkurat på kameraet heller da. Så lenge kameraet er godt nok for meg, så er det faktisk godt nok for meg uavhengig av når modellen er fra. Hei og hopp Jeg har vurdert 3700. Min bror har det, og er ikke helt nøgd da han synes det er litt for dårlig innvendig. Har forsåvidt sett og forsøkt det. Synes det tar veldig fine bilder utvendig, men at det blir litt dårlige innvendige bilder. Men for all del . Det er jo halve prisen så noe må det jo være. Fine bilder tar 3700 JA, men ...? Har også vurdert hele coolpix serien opp til 5200 og lander vel på å handle det.. 4800 blei for stort etter litt fisking hos konemor....4100 eller 4200 contra 5200 vet jeg ikke. De ser jo dønn like ut iallefall. Det er snakk om en MP, og det betyr vel ikke all verden ? Synspkt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå