Gå til innhold

Geforce eller Radeon

StrongBad_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gainward Geforce 6800le 128mb

eller

ATI Sapphire 9800 pro 128mb ultimate edition?

Gode kort begge to. 9800 Pro ultimate edition er nok ikke det beste kjøpet du kan gjøre dersom det ikke er veldig viktig at kortet skal være lydløst. Ultimate edition er egentlig bare et vifteløst 9800 Pro. Det blir litt varmere og kan ofte ikke klokkes så bra som et standard 9800 Pro.

Uansett tror jeg at jeg ville valgt dette: 6800LE til 1792,- og forsøkt å åpnet noen pipelines :) Da får du ekstra mye ytelse for pengene.

Lenke til kommentar
den var litt komplisert for en noob som meg men skal sette  meg mer inn i den når jeg får en pc med et 6800 le kort

men det er vel samme åssen kort du har?

for eks 6800 pci-e gt?

PCI-E er en helt annen standard enn AGP og krever et hovedkort som har støtte for dette. Dersom du skal oppgradere din gamle maskin er jeg rimelig sikker på at du må satse på et AGP kort.

Ellers vil 6800GT har alle 16 pipelines åpnet fra før så dersom du kjøper dette vil du slippe moddeprosessen men det koster jo "litt" mer og :)

Dersom du likevel har funnet ut at du vil bruke rundt 3000 kr på et skjermkort kan du i dag få både 6800GT og X800 Pro til 2995,- (men det er jo en smule forskjell fra den prisen du begynte med ;) )

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...