pjuik Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Leter og leter både via Google og andre søkemotorer etter Linuxdriver til dette trådløse nettverkskortet: 3Com Officeconnect 3CRWE154G72 http://www.3com.com/products/en_US/detail....sku=3CRWE154G72 Men blir ikke klokere av det. Noen som er bedre på dette og vet hvor man skal gå for å finne den riktige? I Fedora kommer det opp prism54 under informasjon om driver om dette skulle gjøre det lettere. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 http://www.google.no/search?q=prism54+linu...:en-US:official Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Takker,... Så nå gjelder det å finne ut hvordan man installerer en driver i Linux. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Takker,... Så nå gjelder det å finne ut hvordan man installerer en driver i Linux. http://prism54.org/phpwiki?pagename=Prism54%20Debian%20HowTo ? Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Dette var ikke noe for en nybegynner. Skal det stoppe her da? Har går man seg helt vill i filer og pakker og gud vet hva. Skal det være så vanskelig bare å installere en driver? Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Edit: Slettet Endret 5. desember 2004 av pjuik Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Driver er en del av nye kjerner. Enten kompilert inn i kjernen, eller man må laste det som modul om det er kompilert som modul. Prøv: modprobe prism54 Men man trenger også firmware. Noen distroer har dette, andre ikke. Hvor det ligger kan variere. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Har fått tak i firmware også. Problemet er hvordan man får det inn. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Prøv: modprobe prism54 Når jeg prøver med modprobe får jeg bare beskjed om "command not found" Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Når jeg prøver med modprobe får jeg bare beskjed om "command not found" Du er root? Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Forstår ikke dette. Er root. Men når jeg prøver med modprobe får jeg bare til svar at den finner ikke filen.... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Forstår ikke dette. Er root. Men når jeg prøver med modprobe får jeg bare til svar at den finner ikke filen.... Prøv "/sbin/modprobe prism54" Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Prøv "/sbin/modprobe prism54 Nei, fikk samme feilmelding da også. Finner ikke filen. Hadde filen(e) på diskett, og så kopierte jeg dem (etter mye pes om hvordan man kopierer filer) over i root før jeg prøvde modprobe. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 finner ikke filen, eller "command not found"? det siste: installer module-init-tools (hvis jeg ikke tar feil, da... det kan godt hende ) Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Meldingen som kommer fram er:"FATAL: Module patch_2.6.4_prism54_stable_latest not found" Filnavnet har egentlig bindstrek på alle de plassene hvor det i meldingen står _ Ellers har jeg lastet ned tre filer, henholdsvis hotplug, pciutils og wireless-tools, alle med endingen .deb. Har forstått det slik at jeg også kan få bruk for disse, men vet ikke engang hvordan jeg installerer dem. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) cd til directory... dpkg -i pakkenavn.deb (selv om jeg ville brukt apt-get...) (skriv litt av navnet og trykk TAB, så slipper du som regel å skrive alt.) Sjekk debianguiden.dk - det er en meget fin ressurs. Endret 6. desember 2004 av meastp Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 "command not found" Dette er jo til å bli sprø av. Bare for å installere en driver........... Har holdt på med dette i flere timer nå ,og blir bare mer og mer frustrert. Mon tro hvor lenge jeg holder ut før jeg hiver ut alt som heter Linux og går tilbake til det alltid så enkle Windows (med all dritten som følger med) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Eh, kva for distro eigentleg? Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Eh, kva for distro eigentleg? Fedora Core 3. Den finner ikke det trådløse PCMCIA-kortet . Når jeg kjører Knoppix Live-CD'n, så klarer den å finne kortet, men altså ikke Fedora. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 skriv "cardctl ident" så ser du om den finner kortet dit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå