Gå til innhold

Film: Kort Idun Ketchup-reklame

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat har prøvd oss på å lage en liten reklamesnutt som et prosjekt i K&H.

Snutten finner dere her

Vi brukte et Sony CyberShot DSC720 fotokamera (eller no sånt) til filmingen og klippet det sammen i Windows Movie Maker så dere trenger ikke å påpeke bilekvaliteten direkte, men kom gjerne med tips til annen lyssetting, vinkler ol.

Hvilken karakter tror dere vi får på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, beklageligvis, hvis dette er et prosjekt dere skal ha jobbet litt med, så tror jeg dessverre ikke at karakteren blir så høy. Dette kunne egentlig blitt gjort på improvisasjon. Denne filmen tenker jeg tok 10 minutter å lage, og bør ikke ha tatt mer enn 10 minutter å redigere.

Hva slags prosjekt er dette, og hvor lang tid har dere hatt på dere?

Lenke til kommentar

Fikk oppgaven for litt over en uke siden.

Lag en reklame. Lag enten et nytt produkt, eller reklamer for et allerede eksisterende produkt. Velg medium selv (reklameplakat, radio-reklame, reklamefilm, dramtiskering (skuespill)). Få med så mange virkemidler som mulig.

Tok 4 timer "forberedelser" på skolen :p , 15min forberedelse hjemme, 10-15min filming og 15 redigering/klipping (første gang jeg har klippet/redigert film :blush: ).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Jada, hvis det er første film, så... Uansett føler jeg at det beste er å spare dere for konstruktiv kritikk... om jeg får lov. :) Men bra forsøk.

Og skoler det skal ikke mye til for å få god karakter på filmer i forbindelse med skoleprosjekt vanligvis. Selvfølgelig er det noen lærere som har litt estetisk sans og tillater seg selv å faktisk bruke 1-6-skalaen fremfor 5-6-skalaen, men at uerfarne, unge gutter faktisk får ting til å bevege seg på skjermen er jo en sekserverdig prestasjon i seg selv, får jeg inntrykk av. :roll:

Jeg fikk nettopp sekser på en fullstendig drita musikkvideo. (Tre stykker faktisk.) Den ble riktignok litt morsom, men så helt for jævlig ut. Skal se om jeg kan få den inn her en gang. Men jeg vil ikke ha konstruktiv kritikk altså, for alt er galt med den.

(Beklager off-topic.)

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

Hm.. Dette med at film = 6 er en selvfølge på skolen vår også. Så lenge man har redigert på pc.

Syns snutten var artig jeg.. Tipper dere får 5 jeg. Det er et kort prosjekt. Ikke veldig original ide, men kreativt utført. Syns dere kunne variert kameravinkler og kanskje sjæsjet opp den overkjøringen litt mer. Det at den stopper opp og at duren skifter tone ;) Litt irriterende med den plakaten på slutten også. For nye filmer: Lag litt mer driv i filmen ved å skifte kameravinkler oftere. Vær mer nøye med hvor mye dere får med.. (får for eksempel med litt for mye på det siste klippet.

Men flott dere i det heletatt valgte å lage en film. Det får ofte uttelling på karakteren..

--jola--

Lenke til kommentar

Vel, hehe.. Det er jo lov å prøve!

Er jo egentlig en ganske morsom film fordi den er så utrolig teit :p

Har noen sånne jeg og, vil ikke snakke om dem.

Var vel sånn jeg beynte i mine unge dager jeg og.

Fortsett med film og dere vil få til noe ordentilg etterhvert :p

hahaa, lo ganske høyt :)

Lenke til kommentar

Synes det var et deilig amatørmessig preg over den jeg :!:

På en måte slik som McDonaldsreklamen når det sitter en dude og sier "gå på mcdonalds, flytt til hawaii. dadadadada"

Alt med denne filmen er egentlig ganske dårlig, men med denne idunfilmen deres er det nettopp det som gjør den bra :yes:

Så selv om kamera er veldig statisk, kvaliteten er så som så, og effektene er simple, så får det hele en viss sjarm!

Jeg synes også det er en tendens til at filmer får bra kamakterer på skolen, har hvertfall erfaring med det selv, og tror nok det er fordi de fleste lærere tror det er veldig vanskelig å redigere noe på PC feks! Hadde de hatt kunskaper om hvor enkelt det faktisk er, så tror jeg de ville vært mer kritiske.

Hvilken karakter dere kommer til å få på dette vil jeg ikke ta stilling til, men er lærerne slik hos dere, som mine lærere har vært, så tror jeg nok dere vil ende opp med en akseptabel karakter.

Men uansett, synes filmen var kul jeg :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Skal man lage en reklamefilm som fenger, må man ha en original idé. Men jeg tror deres reklamefilm hadde fungert utrolig godt... ikke fordi den har en original idé (for det har den absolutt ikke), men fordi den er så utrolig, hårreisende irriterende :!: Det er bevist at det er de reklamene som folk legger mest merke til, og da selges det plutselig mye mer av det merket fordi folk tar notis av det og kjenner igjen navnet når de ser det i butikken.

For å illustrere... dere husker vel Xtra-tyggegummi reklamene? Irriterende som rakkern, men meget effektive.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...