Gå til innhold

Skjerm slår seg av og på hele tiden!

Armitage2

Anbefalte innlegg

Skjermen min har plutlselig begynt å slå seg av rett som det er, ca en gang i minuttet. Bare hvis jeg sitter å surfer, hvis maskinen står idle, eller når som helst!

Den går av og så på igjen med en gang!

Jeg har ikke byttet skjermkort, eller skjerm eller drivere, eller noen annen hardware. Den bare begynte å gjøre det plutselig etter at jeg innstallerte ny brannmur.. :dontgetit:

Etter at det begynte innstallerte jeg nye drivere. Men det hjalp ikke. Har forøvrig et Geforce 5200 GS.. hvis det har noe å si..

Er det noen som skjønner hva som foregår? Noen som har noen forslag til løsning??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være at skjermkabelen er litt løs kanskje? :) Det er endel ting som kan føre til slik adferd, men en av tingene er at kontakten mellom skjermkort og skjerm ikke er 100%. Greit å sjekke dette først.

:Edit eller at kabelen er dårlig/ødelagt. Hvis du har en annen skjerm/skjermkabel kan du jo kjøre litt med den og se om du har samme problem.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Jeg har en 2 år gammel LG 19" CRT skjerm. Kabelene sitter i og virker helt fint.

Jeg prøvde å avinnstallere Riva tuner, og nå har ikke skjermen slått seg av på siden, hmmm, faktisk ikke siden jeg avinnstallerte programmet. Merkelig at Rivatuner ville forårsake problemer, men hvis problemet er borte så er det jo ikke noe problem.

Håper nå at problemet er løst. Men takk for hjelpen i allefall!

Lenke til kommentar

Jeg trodde jeg hadde fiksa det, men når jeg sto opp i dag og begynte å chatte i messenger å surfe på nettet begynte den plutselig å falle ut igjen. :( Kan det ha noe med at den får for lite strøm? Har mange el-ting på samme el-uttak. Kan det forårsake noe sånt? Jeg skjønner ikke dette her...

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar

Det er et utall av muligheter som gir slik feil.

Prøv med en annen skjerm på samme maskin, og/eller samme skjerm på en annen maskin.

Har t.o.m opplevd brudd i signal kabelen mellom skjerm og pc, inni skjermen!

Er du sikker på at skjermen slår seg av? Kan det være at den bare mister sync, eller at oppløsningen endres raskt mellom to modus?

Prøv å kjør med en lavere oppløsning og lavere frekvens, og se om det gir noen utslag.

Lenke til kommentar

Rimelig sikker på at den slår seg av ja. Skjermen blir svart og flimrer, og det kommer sånn "klunk" lyd som når den slås på. Hmm, har ikke satt opp frekvenser. kjører 80Hz og 1280x1024. Det samme som jeg alltid har gjort.

har det noe med Vsync å gjøre? vet ikke helt hva Vsync er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...