Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har prøvd å overklokke den, men det ser ut til at den klikker etter ei stund med bare 1 opp på det 201 * 11.0 greiene.

201 til 202 og den klikker etter eit par timer med blåskjerm.

edit: system;

3x Crucial Ballistix PC3200+ 512mb

Kva må eg gjere? Sette opp Vcore?

Endret av Efreet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt ned HTT multi til 3x eller 4x?

Trenger nok ikke no mer i vcore på så små overklokkinger, men etterhvert så vil den nok ha mer ja.

Crucial Ballistix skal være en av de beste rambrikkene til å klokke amd64 med, så du burde komme et stykke på vei. Og det er helt feil at du trenger 3700 eller no sånt. Anandtech fikk vel Crucial opp på rundt 300 :D

Fått mine 3200 brikker til å gå på 275 og kan sikkert komme lenger med dem, trenger litt mer volt på dem ;)

Men må regne med å slakke litt på timings etterhvert som en kommer oppover på klokkinga.

Kjører 2,5-4-3-10 på 275 med mine ocz 3200 platinum rev 2 brikker.

Efreet: Er det en s754 du snakker om her?

Endret av ArchEnemY
Lenke til kommentar
Satt ned HTT multi til 3x eller 4x?

Trenger nok ikke no mer i vcore på så små overklokkinger, men etterhvert så vil den nok ha mer ja.

Crucial Ballistix skal være en av de beste rambrikkene til å klokke amd64 med, så du burde komme et stykke på vei. Og det er helt feil at du trenger 3700 eller no sånt. Anandtech fikk vel Crucial opp på rundt 300 :D

Fått mine 3200 brikker til å gå på 275 og kan sikkert komme lenger med dem, trenger litt mer volt på dem ;)

Men må regne med å slakke litt på timings etterhvert som en kommer oppover på klokkinga.

Kjører 2,5-4-3-10 på 275 med mine ocz 3200 platinum rev 2 brikker.

Efreet: Er det en s754 du snakker om her?

Er ikke stanard HTT på 200?

Jeg trudde du trengte litt bedere jeg da men...

Men jeg kan ikke så mye om AMD 64

Lenke til kommentar
Er ikke stanard HTT på 200?

Joda, det stemmer at det er default. Er litt usikker på om det er forskjell fra s754 og s939, men det er x5 så det vil egentli si 1000, i hvertfall på s939.

Men det står i 200 bios ja. Men når du øker denne så må man da sette ned HTT multi

slik at det ikke går over 1000, f.eks ved 250HTT så vil jo 4x være "naturlig" valg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...