Gå til innhold

Disse små pin drittene i HKet, kva er kva? :/

Efreet

Anbefalte innlegg

Dum og uviten som eg var skulle eg rense den gammle PCen min. Fyrste eg gjorde var å ta ut alle kabler og tørke støv.

Uten å være klar over det dro eg ut desse dumme små pin kablene som går til Power LED, Power button og reset knapp.

Selv har eg veldig liten tolmodighet, kortet er eit abit kort. Noen som veit kva som skal i kva pin på det kortet? det er så irriterande at denne julepresangen kommer til å koste meg penger på reparasjon.

eg antar det må være dei PINene, siden ellers må den på reparasjon =(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei skal være en enkels sak. Har du besøkt hjemmesiden til Abit og sett om du kan laste ned manualen til HK (hvis du ikke har den fra før da). I manualen bruker det alltid å stå hvilken kontakt som skal til hvilken pin.

Lenke til kommentar

er ikke noen standard nei, men du kan da finne ut hva slags kort det er..

det pleier å stå ettellerannet på kortet, enten kortets navn eller et nr som gjør at du ved hjelp av google kan finne det..

se nøye mellom pci spor og sånt.. FInner du noen store hvite bokstaver eller liknende så prøv å søk på det, du vet aldri vha du finner

Lenke til kommentar

det står sannsynligvis på hovedkortet hva de forskjellige er til... er jo uannsett ikke noe som går i stykker om du kobler feil akkurat der.

tips til senere, hvis du drar ut masse kabler du ikke vet hva er eller hva gjør, så skriv opp hva som satt hvor og hvilken vei :p

Lenke til kommentar

Hehe.. Herre \god for en gjeng ... Det er bare å ta på seg brillene og en lommelykt og lese på kortet..... HDD-led betyr hardisklampe, Pow-on betyr på av knapp osv..... :whistle:

Edit: ble visst litt for sen, men det kom av latterbyga.... :D

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...