juwa Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Er det noe der ute som vet om en butikk eller service elektroniker i Akershus eller Oslo som kan gjøre følgende: -"løfte" CMOS chip ut fra HK siden denne er loddet fast. Altså ikke bare å vippe ut -reprogrammere chipen med korrekt BIOS og lodde den på tilbake Jeg var så smart at jeg klarte å flashe BIOS for feil chipset. Altså systemet starter ikke. Siden chip'en er loddet fast er "hotswap" lite sannsynlig å gjennomføre. Jeg har et ASUS P4T-E Hovedkort. Kanskje jeg bare burde få kjpt meg et brukt HK med samme Intel 850 chipset...... : Kanskje like greit siden dette er ca 1 t arbeid og en service elektronikr må man vel betale 500,- per time for. Jeg har nettopp fått kortet tilbake fra Komplett og dem kunne ikke gjøre noe siden chippen var loddet fast.... Derfor denne forspørsel Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 CMOS er ikke BIOS. Det du har problemer med er BIOS, en FLASH brikke. CMOS er en annen brikke, som lagrer alle instillingene til BIOS. Er sikkert mulig å lodde om, men det nytter ikke med vanlig loddebolt. Man må ha varmluftlodding. Lenke til kommentar
sssh Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg hadde kjøpt et nytt HK.. Er ikke verd bryderiet å lete opp noen som kan gjøre dette, spør du meg. Koster mye mer enn det smaker.. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 500,- pr time var jo litt billig Lenke til kommentar
juwa Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 CMOS er ikke BIOS. Det du har problemer med er BIOS, en FLASH brikke. CMOS er en annen brikke, som lagrer alle instillingene til BIOS. Er sikkert mulig å lodde om, men det nytter ikke med vanlig loddebolt. Man må ha varmluftlodding. du har sikkert rett... litt begreps blanding må til Lenke til kommentar
juwa Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 500,- pr time var jo litt billig Du har sikkert rett du også, var bare et eksempel på at det er dyrt.... Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg vet at noen BIOSer kan boot fra diskett ved mislykket flashing. Kanskje du kan redde hovedkortet? Hva sier manualen? Kanskje dette kan hjelpe: http://www.quepublishing.com/articles/arti...=27188&seqNum=7 Lenke til kommentar
juwa Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg vet at noen BIOSer kan boot fra diskett ved mislykket flashing. Kanskje du kan redde hovedkortet? Hva sier manualen? Kanskje dette kan hjelpe: http://www.quepublishing.com/articles/arti...=27188&seqNum=7 både manualen og og ASUS support sier at kortet må inn for å erstatte BIOS chip. Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) send det in til komplett de mekker det de har kjøpt en sån maskin for det ;D Endret 13. desember 2004 av Yonaz Lenke til kommentar
juwa Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 send det in til komplett de mekker det de har kjøpt en sån maskin for det ;D nei det kan dem ikke siden chipen er loddet på, snakker av erfaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå