dimdal Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Vel, jeg slengte sammen en maskin her istad, den første jeg har bygd med 64 bit CPU. Neida, den ville ikke starte. Fikk ikke noe bilde, bare meldingen over høytalerne ( etter å endelig ha tenkt på at de ikke var plugget i ) om at "System failed due to CPU overclocking" . En annen ting er at jeg må jumpstarte hele maskina, altså trykke som f på powerknappen samtidig som jeg tar inn og ut kabelen til PSU. Det jeg lurer på er om jeg har smørt for mye pasta på CPU'en. Jeg smørte over HELE flaten, fordi jeg så ikke noen synlig kjerne, og regnet derfor med at det burde gått bra.. CPU: AMD Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz S-754 HT 512KB Tray MB: ASUS K8V SE Deluxe Goop: AS3 Uansett, noen som kan hjelpe? er litt fortvila Endret 4. desember 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Revox Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 reset biosen din før du starter maskinen. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Det har jeg gjort. Fant feilen: Av en eller annen grunn fikk jeg den feilmeldinga når jeg kjørte med unbuffered ECC RAM, SELV OM hovedkortet skal støtte det i følge manualen! Er det noe jeg må gjøre for å enable støtte for dette? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Det rare er at RAM'en er oppført i tabellen over støttede og testede minnebrikker: TwinMOS TMD7608F8E50D Unbuffered ECC Så, den skal jo i prinsippet fungere.. Ingen som vet noe? Endret 4. desember 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvis du får boota systemet, forsøk å oppgrader biosen..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå