Gå til innhold

Barebone til ca. 10 000

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en barebone. Har på pc-byggern til netshop valgt disse komponentene:

1 stk. Shuttle SN95G5 barebone PC socket 939 Nforce3 Ultra/AGP/Lan/S-ATA/LYD (På lager 9)

1 stk. AMD Athlon 64 3000+ Tray (uten CPUvifte) Socket 754 512KB cache (På lager 20+)

1 stk. OCZ 1024MB Premier Dual Channel PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz (På lager 10)

1 stk. Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM (På lager 20+)

1 stk. Hightech Excalibur Radeon 9550SE 128MB DVI/VGA/S-Video AGP (Ubekreftet 07.12.2004)

1 stk. Samsung DVD-spiller IDE DVD16x/ CD48x Intern, retail (På lager 3)

1 stk. Creative SBS 230 Høyttalersett (Ubekreftet 06.12.2004)

Jeg hadde satt pris på generelle kommentarer til dette oppsettet og mottar gjerne forslag til endringer.

Er det valgte minnet greit ?

Skjermkortet i oppsettet skal byttes, men jeg er usikker på hvilket jeg bør velge/vil gi mest for pengene.

Pc'n skal bygges av netshop og den skal brukes blant annet til spilling.

Skjermkortet i oppsettet skal byttes, men jeg er usikker på hvilket jeg bør velge/vil gi mest for pengene.

Dette oppsettet kommer på ca. 9000 kroner. Dermed har jeg 1000 kroner å legge i en oppgradering av skjermkort. Jeg er dog ikke låst på 10 000, men vil ikke overstige den summen veldig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den skal brukes til spilling, bør du definitivt gå for et annet skjermkort. geforce 6800le maybe.

Hvorfor ikke kjøpe dvd-brenner istedenfor dvd-spiller? Med en dvd-brenner, kan du gjøre alt.

Sikker på at du skal bare ha en raptor disk? Du bør ikke kjøpe en annen hd også? Det er litt lite i lengden med 70gb.

Bare litt tips :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg har en server med 1400 GB og Nec 3500A dvd-brenner.

Å bytte ut harddisken kan være svært aktuelt, i det minste om det vil føre til lavere støy.

Hvilket merke burde jeg gå for på grafikkort ? Jeg har blitt fortalt at det er stor forskjell på kort og hva de yter.

Å flashe eller overklokke er ikke akttuelt.

Lenke til kommentar

Hvis den skal brukes i det hel tatt, anbefaler jeg deg å bytte prosessor ;)

1 stk. Shuttle SN95G5 barebone PC socket 939 Nforce3 Ultra/AGP/Lan/S-ATA/LYD (På lager 9)

1 stk. AMD Athlon 64 3000+ Tray (uten CPUvifte) Socket 754 512KB cache (På lager 20+)

bare et lite tips ;) siden HK er socket 939, og prosessoren er socket 754 :)

Endret av zipuz
Lenke til kommentar

Hehe, takker så mye, litt drøy tabbe det der ja.

Har sett litt på disse to skjermkortene:

Asus V9999 Geforce 6800GT 128MB DDR

Sapphire Radeon X800PRO 256MB

Vil de fungere ok i en shuttle ?

Er det noen som har erfaring med grafikkort av merket POV ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...