arthur_mukk Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Telenor-3G kun i Norge Som de fleste har fått med seg, har Telenor nå lansert sitt 3G-nett. Men kjøper du en 3G-mobil fra Telenor, kan den ikke brukes i utlandet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det er vel forsåvidt helt som forventet. Tok en god stund også før GPRS roaming avtaler kom skikkelig igang. Lenke til kommentar
C4mpi Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Funer i Japan da, men det er det eneste utenfor Norge... Lenke til kommentar
tbone Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Mye skrik for lite spør du meg. Hovedpoenget må jo være at nettet er oppe i Norge først.. Og som Ric Brown nevner så er de jo i gang med å forhandle frem avtaler med utenlandske operatører Lenke til kommentar
Algron Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Så hvis jeg F.eks kjøper 6630, kan jeg ikke ringe med den i utlandet? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Så hvis jeg F.eks kjøper 6630, kan jeg ikke ringe med den i utlandet? Umm, jo! 6630 har både UMTS,EDGE,GPRS og triband GSM. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Du kan selvfølgelig bruke den på GSM nett i utlandet... EDIT: Vice var kjapper Endret 4. desember 2004 av tbone Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Så Telenor får kun lov til og bruke gsm-nettet i utlandet men ikke 3g-nettet? Litt rart... Lenke til kommentar
tbone Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Akkurat som med GSM så må de forhandle frem roaming avtaler med operatørene i utlandet. Hvis din operatør ikke har en avtale med f.eks Telia i Sverige, så kan ikke du roame på Telia når du er på harry tur i Svinesund.. Lenke til kommentar
randersen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Synes dette høres mekelig ut...har selv vært i både Tyskland og Nederland og brukt UMTS nett der. Brukte vanlig voice, samt wap og lastet data med laptop. Så noe er allerede på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg