krister461 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg vil bare påpeke at man skal ikke dømme noen på bakgrunn av det andre gjør, selvom de påstås å tilhøre samme religion! Jo, det kan man dersom det andre gjør er med hjemmel i denne religionen. Akkurat som man kan dømme nasjonalsosialister på bakgrunn av hva Hitler gjorde, og kommunister på bakgrunn av hva Stalin og Pol Pot gjorde. Da må vi ikke glemme å dømme de kristne på bakgrunn av de LRA gjør i Ugandaog f.eks. for drapene av gynekologer i USA... Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Da må vi ikke glemme å dømme de kristne på bakgrunn av de LRA gjør i Ugandaog f.eks. for drapene av gynekologer i USA... Det finnes massevis av forskjellige tolkninger av kristendommen, og man kan ikke dømme moderate kristne på grunnlag av at kristne sekter utfører terroristhandlinger. Moderate kristne tar dessuten avstand fra slike handlinger. Mange muslimer tar imidlertid ikke avstand fra terrorisme, Sharia-lovgivning, etc., og uansett er det lite troverdig om de gjør det, ettersom 1. Koranen hjemler drap på vantro og 2. muslimer har rett til å lyge dersom det fremmer islam (taqija). Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Da må vi ikke glemme å dømme de kristne på bakgrunn av de LRA gjør i Ugandaog f.eks. for drapene av gynekologer i USA... Det finnes massevis av forskjellige tolkninger av kristendommen, og man kan ikke dømme moderate kristne på grunnlag av at kristne sekter utfører terroristhandlinger. ... Så det finnes ikke flere tolkninger av islam? Hva med dyrebeskytterne da? Kan vi dømme de på bakgrunn av drap av politikere i Nederland i dyrebeskyttelsens navn? Endret 11. desember 2004 av krister461 Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Så det finnes ikke flere tolkninger av islam? Nei. Hva med dyrebeskytterne da? Kan vi dømme de på bakgrunn av drap av politikere i Nederland i dyrebeskyttelsens navn? Ja, ettersom dyrevernsbevegelsen bygger på prinsipper som er anti-menneske. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Takk, da vet jeg det! Alltid kjekt med korte og presise svar. Kristne kan ikke dømmes, men det kan muslimer, nasjonalsosialister, sosialister og dyrebeskyttere. Kanskje du kan fylle ut hele listen slik at jeg vet hva jeg skal forholde meg til? Lenke til kommentar
Danko Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Les hele innlegget mitt en gang til. Tenk så over hva som står. Det samme gjelder Danko. Kommentarene dere kommer med viser nemlig at dere ikke har forstått hva jeg skriver. Har lest de(t) igjen nå. Mulig at du bare skriver så komplisert at jeg ikke forstår det, men jeg forstår det sånn at du IKKE ville gått i et fakkeltog mot vold og kriminalitet generelt, ergo at du faktisk støtter krig og kriminalitet. Og alikevel kommenterer du at muslimer bosatt her i Norge skal gå i tog for å vise sin avsky begått av noen få med samme relegion et helt annet sted i verden...? Hm doesnt make sense to me, though.. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Da må vi ikke glemme å dømme de kristne på bakgrunn av de LRA gjør i Ugandaog f.eks. for drapene av gynekologer i USA... Med fare for å gjenta meg selv: Det finnes ikke dekning i det Nye Testamente eller Jesus' liv for å begå noen som helst form for vold i religionens navn. Men det finnes plenty av dekning for å begå vold mot vantro i Koranen, og lassevis med eksempler fra Muhammeds liv. Voldelige kristne er kjettere. Samtidig er det de vantro-vennlige ikkevoldelige muslimene som er kjettere. Er du sikker på at du vil sammenligne med kristendom? Endret 11. desember 2004 av kevral Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Da må vi ikke glemme å dømme de kristne på bakgrunn av de LRA gjør i Ugandaog f.eks. for drapene av gynekologer i USA... Er du sikker på at du vil sammenligne med kristendom? Heh...nå tok du en setning helt utfra sammenhengen! Jeg prøvde bare å følge pelsen sin logikk for å få klarhet i hva han mente. Og ja, da synes jeg det er like naturlig å sammenligne med kristendom på samme måte som han sammenligner med nasjonalsosialister, kommunister og dyrebeskyttere. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Heh...nå tok du en setning helt utfra sammenhengen! Jeg prøvde bare å følge pelsen sin logikk for å få klarhet i hva han mente. Jaha? Og jeg som trodde at dere diskuterte hvorvidt "moderate" muslimer kan lastes for noe som "fundamentalistiske" muslimer gjør og mener, og sammenlignet det med kristnes drap på abortleger? Problemet med muslimer og vold, er at en muslim kan ikke ta avstand fra vold mot vantro (og mene det), uten samtidig å ta avstand fra profeten Muhammed. Muhammed plyndret, invaderte og drepte vantro, voldtok kvinnene til sine døde fiender, ranet karavener, tok slaver, giftet seg og hadde sex med et barn, og lot snikmordere drepe poeter som kritiserte ham. Dette fremgår klart og tydelig fra muslimenes egen historie, og er således ikke ondsinnede rykter satt ut av "rasister". Lenke til kommentar
Peri Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Er andre som går i tog tydeligvis Svensk politi ante trøbbel og sendte 700 tjenestemenn ut i gatene i går da 1200 nasjonalister skulle markere dødsfallet til en 17 år gammel likesinnet i Stockholm. Svensk politi gjorde beslag av kniver, jernrør, tåregass og balltre under markeringen. De skal ha sunget sanger med klare rasistiske tekster på toget, skriver Expressen. http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/12/12/417343.html Endret 12. desember 2004 av Peri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå