Gå til innhold

The Linux Box (Oppdatert)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Lenge siden jeg har laget noe, men nå er altså dette gamle prosjektet, linuxbox, hett igjen.

Designet er laget for å forbedres, (det er jo tross alt til linuxbrukere), og jeg kommer ikke på en flinkere gjeng enn webdesignerene på forumet.

Har dere noen ideer, eller kritikk å komme med, hadde det vært supert. Jeg synes selv at noe mangler på siden, men jeg kommer ikke på dette på egen hånd.

Ta en titt: The Linux Box <<

(Ikke IE-kompatibel)

---> (Kommentarer)

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

• Menyen kan med fordel ha klarer kontraster ved a. Ellers meget fin. (Den øverste horisontale.)
  • Bedre kontrast også i innholdsfeltet, gjerne litt større tekststørrelse også.
  • Pene ikoner
  • Etter å ha sett på siden ser jeg at det i det hele tatt er kontraster jevnt over jeg syns mangler. Det hele er nå litt kontrastløst, IMO.
  • Fjern de standard valideringsknappene, og lag noen egne i samme stil som resten av sida.
  • Kontaktformen ble veldig kjedelig. Vanskelig å lage en tøff form, så jeg aner ikke hva som skal til.

Det var mine 5 øre. :)

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at formen er litt kjip, men den er ikke påbegynt.

W3-knappene har jeg og satt meg imot, men kunden har alltid rett. Skal se om jeg kan pusse på dem uansett.

Kontrast var nøkkelordet jeg letet etter. Samt når jeg tenker grundig over helhetsintrykket, kan jeg og gjøre noe med høyre kant.

Takk, Mr. Berg. :thumbup:

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

• Mer kontrast på faktisk all tekst unntatt overskriftene og teksten i headeren. Var bortimot umulig å lese teksten uten å anstrenge seg og flytte hodet 30cm nærmere skjermen
  • Større tekst hadde heller ikke skadet
  • Koden ser fin ut :thumbup:
  • Links-boksen kunne vært på samme nivå (høyde-messig) som innholdsboksen, syns jeg
  • Savner en naturlig avslutning på headeren (som for øvrig skiller seg veldig ut i forhold til resten)

Lenke til kommentar

Det med link-boksen skal vi fikse vettø.

Litt mer kontrast. Skal ut nå, men tar det imorgen.

Avslutning på header savner jeg og. Tar det i samme slengen.

Koden er konge, ja. drange_net sine magiske fingre.

Takk, Loomy :yes:

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

+

• Enkel og pen
  • Fin kode

-

• For lite kontraster. Det er skummelt mye grå-nyanser her. Blir veldig flytende

Veldig kjapp tilbakemelding fra meg.

Det heter foresten "choice" og ikke "choise", det bør du få fikset kjapt med mindre det faktisk skal være slik(?). Det ser i hvertfall litt dumt ut med skriveleif i header.

Lenke til kommentar

Jepp. Vet om kontrastene, og vet om skrivefeilen. Linuxbox-shefen har selv informert om at det finnes skrivefeil i header.

Protoshop + stress + tanker på design = elementære feil i skriv.

TAkk for ros og kritikk, Findus. :)

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

mine 5 cents:

-Jeg synes headerene til nyhetsboksene blir i største laget. Hadde de vært halvparten så store, så hadde man bare trengt å scrolle ned 3/4 av det man må nå.

+likte hoveren til linkene utrolig bra. At du flytter linkene en ned og en til siden...fasinerende. Sikkert noe jeg kommer til å "låne". ;)

Lenke til kommentar

Snadder!

Som PoleCat tror jeg også det kunne være knall med header som fyllte 100%, og så kunne kansje en lett hover-effekt på knappene i artiklene gjøre seg, likte forøvrig artikkelheaderen godt jeg, den passer veldig bra til resten, keep it! :yes:

Skulle ønske jeg klarte å komme opp med sider som denne...

Lenke til kommentar

Oppdatering:

# Litt mer kontraster. Mer oransje. Vil kanskje velge dette som hover på knappene.

# Header har jeg endret.

# Minor kode-feil.

Det er egentlig bare hovedsiden som er skikkelig utarbeidet.

------------------

Takker for forslag fra dere. Hvis den er bedre nå, er det deres feil! :)

Lenke til kommentar

den likte jeg veldig godt.

menyen var digg, menyen til venstre var digg og knappene i boksene var digg.

-boksene kunne trengt mer padding-top. ikke så mye men litt.

-read more, mail issue og print preview var bra. men tekstfargen var alt for lys der.

-w3 sine knapper i bunnen ødla en del. bytt de ut med noe annet snadder.

-den fonten du har i headeren passer fint inn men jeg har sett den litt for mange ganger tror jeg. men det er jo mitt problem.

blå og orange syntes jeg er den vanskeligste kontrasten å få til å se bra ut. men her funker det fint.

Lenke til kommentar

Nyyydelig! Dette var skikkelig pent, og godt gjennomført. Headeren var utrolig bra.

Du bør kanskje gjøre litt mer ut av menyen? Litt kjedelig med vanlig skrift som link. Du bør også bytte ut de stygge store w3c-knappene helt nederst med de som er en størrelse mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...