Gå til innhold

Trøbbel hos Siemens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med Siemens sine mobiler er at de rett og slett ikke ser noe særlig bra ut. Greit nok at de har masse funksjoner og greie skjermer. Men når alle telefonene deres føles som om de ligger på samme kvalitetsnivå som 3510 og 3200 fra nokia, da vil (og har!) salge svikte.

Dette er jo også en av grunnene til at samsung har vokst så mye som de gjør, de leverer telefoner som kjennes ut som skikkelig kvalitet.

Så om Siemens skal komme tilbake i mobilmarkedet og tjene penger igjen, så er de nødt til å lage telefoner med mindre plastikkfølelse, mer kompakthet og med skikkelige taster. Dagens serie ser veldig bra ut på papiret, men der stopper det...

Lenke til kommentar
Ikke rart i det hele tatt, synes de burde konsentrere seg om lyspærer jeg, det er jo det de klarer best :p

Dummeste påstand jeg har lest på lenge, vennligst begrunn den!

Fordi jeg har veldig dårlig erfaring med Siemens.

Selv synes jeg Siemens er helt på jordet, når det gjelder mobiler

Endret av *Dragon*
Lenke til kommentar
Vil da si at "65-serien" har nogså gode taster jeg da.. Men det er jo min mening. :yes:

Tastene til M65 er tunge, men det er jo pga at den skal være støtsikker. CX65 og C65 har begge flate tunge taster som sier "klikk-klakk" ganske høyt. Ikke raske på meldinger heller. Telefonene knirker når man klemmer på de å..

Lenke til kommentar

Amobil skrev:

"Det lave salget har ført til et tap på 141 millioner euro".

Nei. Siemens selger flere telefoner enn noensinne. Problemet er at de selger dem alt for billig og med tap.

Forresten en gammel nyhet dette, som ble kjent allerede i oktober...

Amobil har kanskje ikke fått det med seg, men Siemens har svært bra økning i salget nå, spesielt i USA. Kan også nevne at Siemens historisk sett selger meget bra før jul.

Nei, de får begynne å overprise enkelte modeller slik visse andre produsenter gjør ;)

Lenke til kommentar

Det har nok noe med følelsen av kvalitet å gjøre molna..det er det samsung har skjønt, og det er der siemens har bomma.

I tillegg så får butikken min etter hva jeg har sett inn 3 ganger så mange siemens-mobiler inn med garantifeil enn feks samsung, sett i forhold til hvor mange telefoner vi selger av hvert merke. Det går år og dag mellom hver gang vi ser en samsung-eier med problemer.

Som jeg sa tidliger, funksjoner er rett og slett ikke alt lenger.

EDIT: Noe du sier er jo fullstendig tull også. Om en telefon selges slik at bedriften taper penger, hvorfor i all verden vil det da være overprising å øke prisene slik at man kommer seg over på riktig side av bånnlinja??

Er det slik at man må selge telefoner med tap ut til kjedene for at telefoner skal ha riktig pris i forhold til funksjoner? Les igjennom det du har skrevet i de to siste innleggene dine her, så ser du at de er rimelig dårlig formulert.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...