trond_p1983 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Trenger litt hjelp. Kjøpte nettopp Abit av8 og AMD athlon 64 3500+ cpu. Jeg starter maskinen men det kommer ikke noe bilde på skjermen og etter ca 5-10 sekunder begynner den å piper. Noen forslag om hva så kan være galt? På forhånd takk for all hjelp! Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kan være at kjøler ikke har full kontakt med prosessor. Hvis det er brukt seig "tyggis" som kjølepasta under ribba og man flytter den litt etter første kontakt, så kan det bli hull og guffa bretter seg dobbelt = elendig kontakt. Sjekk at prosessorvifta er koblet til riktig kontakt og at rambrikker og skjermkort sitter som de skal. Lenke til kommentar
trond_p1983 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Alt det har jeg sjekka. Har lest litt rundt på nettet. Tror feilen er at CPU min er 90nm. Og kortet skal støtte det, men bios må bli oppdatert te 1.5 før den funker på det. Noen som har en anelse om hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Prøvd å cleare cmos? Det er vel uråd å oppdatere bios via floppy også, på en maskin som er oppe 5-10 sekunder... Enten få tilsendt en ferdig oppdatert Biosbrikke fra butikken (de er vel ikke så enkle å løfte opp uten høvelig redskap heller?), eller returnere kortet og få Bios flashet der. Evt. låne cpu av en kamerat. ..nå var det tomt for ideer herfra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå