oleisbest Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Skulle ha tatt opp noe fra et gammelt videokamera og tenkte da at jeg kunne spille av filmene på tvn for så å bruke et TV-inn kort til å digitalisere innholdet. Hva må jeg se etter når jeg skal ha et TV-inn kort? Hvor mye koster et kort som ikke gjør kvaliteten som er på videofilmene fra før dårligere? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Du kan jo se etter et VIVO kort (Video in/Video out) eller et av følgende: ati sine All in Wonder (AIW) kort, eller nvidia sine Personal Cinema kort. De har VIVO og TV-tuner i tillegg såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Vet du hva som skjer med kvaliteten på det som tas opp med slike kort? Bevares den eller blir den betraktelig dårligere? Lenke til kommentar
hart Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Vil tro at alt avhenger av hvilken output det gamle videokameraet klarer... det er jo ikke digitalt (eller er det?). Eldre videokameraer var skalert for å vise bilder på en TV, så det er vel det du kan sikte mot. De fleste kort med TV-inn og mulighet for capture til disk har en del muligheter for valg av kvalitet, men om signalet tilsvarer la oss si femhundre og noen linjer ala PAL så vil det være svært lite diskøkonomisk å kjøre capture på dette i DVD-kvalitet. Mulig du vil få bedre svar om du poster dette på akam.no. Fortell oss litt mer om hvilket kamera du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå