Guybrush Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Hei Brodern skal til Thailand nå. Noen som har erfaringer med hva som lønner seg å kjøpe der? Er alt data billigere? Hva skal man IKKE kjøpe? Kan man f.eks. kjøpe en dvd-spiller der nede? Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Jeg var i Thailand for ikke lenge siden. Det er ikke all verdens med hardware du finner der. Finner mere software der. Hvis jeg skulle kjøpt hardware der vill jeg undersøkt tingen veldig godt, for det sier bare litt ordet thailand. Du kan ikke helt stole på de folkene... Men noen bra folk finnes det sikkert. Håper han finner noen billige og bra ting! Lenke til kommentar
Nazrac Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Hvis du skal kjøpe software eller filmer der nede så vær OBS på faren for piratprodukter. Mye av pirat softwaren i østen selges uten å legge skjul på at det dreier seg om piratkopier, f.eks på gata. Butikker o.l derimot prøver ofte å framstå som seriøse og later som de selger "orginalvare", men gir deg akkurat det samme som gateselgerene for det tidobbelte av prisen. Har ikke vert i østen selv, men far min reiser en del der nede. Thailand skal visstnok ikke være så plaget som andre land med piratkopiering. Malaisia skal visst være en versting. Der solgte de Starwars Ep. II for ca 11 og 23 norske kr på hendholdsvis VCD og DVD. Også når det gjelder hardware bør du passe deg. Hørte om en som hadde kjøpt en "Sony" DVD-spiller. Når han kom til norge fannt han ut at Sony aldri hadde hatt en slik modell (nei, aldri i østen heller). Det var simpeltenn noe noname-shit med et Sony-klistremerke på. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Jeg har vært i Malaysia også. Det er piratkopierernes himmel. Der finner du ALT noen uker før det kommer på markedet. Jeg likte meg der nede. Lite/ingen orginalvarer, men klarte ikke hholde meg vekke så jeg reidte hjem med 30cd'er med masske kule ting! Prisen er veldig lav i malaysia. Ligger vel på rundt 15-20kr pr.cd. Men som du må tenke på. Det er piratvarer. Noe som gjør at de ikke er helt sikre. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 LOL! Skal du kjøpe noe i Asia i det hele tatt, bør du satse på de store byene. Selv der skal du være ytterst varsom. En kollega av meg kjøpte MS Office pakka i Thailand. Betalte ca kr. 200. Spent som bare det, startet han på installeringen. Det vil si, den startet aldri. CD`n var blank. Den egnet seg ikke til å brenne på heller. Skal ikke se bort i fra at det var en pirat-CD-R også. Var i Thailand for noen år siden, og kledde opp hele familien med piratprodukter. Billige som bare det, og pruting er jo en selvfølge. Det viste seg de plaggene faktisk var veldig holdbare både i farger og stoff. Kanskje de er bedre enn originalene? Det er jo en nytelse å få ”snytt” merkevarefabrikkene for noen kroner. De tjener alt for mye etter min mening. Da er det jo fint at fattige mennesker i Asia kan snylte på disse. [ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-06-01 20:59 ] Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Filippinene er også ett sted med mye piratkopiert stuff. I de største kjøpesentrene som skal være "seriøse" finner du bare programmer og spill til PC og Dreamcast for 10,-... Ganske garantert piratkopi... I Manila er det mer om å kjenne til stedene... Det ligger f. eks. en liten butikk 4timer utenfor sentrum som selger Office 2000 for 20,-... (og de virker.. en venn av meg kjøpte det.. Eneste problem var at serial koden ikke fulgte med.*lol*, men etter mye testing med "1234...", osv. fant han ut at koden var så enkel som å fylle ut feltet med 0'er...) Angående klær fikk jeg kjøpt meg en Polo Sport bukse til 10kr på en liten øy som heter Boracay rett utenfor Filippinene... Der er det vanskelig å vite om det er pirat eller ikke.. For det er der de lager en god del av Polo Sport klærne... Og en "lager", kunne lagd en å solgt den privat... Vel, mista litt av poenget mitt der... :smile: Du må ihvertfall helst til Asia får å finne noe veldig billig/piratk. Joachim Lenke til kommentar
eught Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 vel man kunne kanskje fått noen billige Asus produkter (kommer ikke det fra thailand/taiwan eller noe sånt?) Lenke til kommentar
Zitoz Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Og jeg som trodde Piratene kom fra Spania. Her som alle andre steder, ligger ting i genene. _________________ - MOBO :: MSI 860D PRO - - CPU :: 2x Intel Pentium 4 Xeon 2.0 GHz - - RAM :: 8x Rambus PC800 ECC 512MB RIMM - - GFX :: 3Dlabs Wildcat III 6210 - - HDD :: 4x Seagate Cheetah X15 36.7GB - [ Denne Melding var redigert av: Zitoz på 2002-06-02 02:44 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå