bærger Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Sitter akkurat og monterer ny pc (for føste gang). Oppdager til min store forskrekkelse at størmkontakten (P1) IKKE PASSER på hovedkortet mitt!!!! Sikkert en idiotisk nybegynnertabbe! Kabinettet er et Aopen H600B (http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7346) og har en 24 pins kontakt. Hovedkortet mitt http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40472 har tydeligvis bare 20 pinner!!! HJÆÆÆLP! Hva gjør jeg nå? Ante ikke at dette også var noe man måtte passe på når man skulle sette sammen en pc. Må jeg bytte kabinett nå eller er det best å bytte hovedkort? Jeg har montert prosessor og ram på hovedkortet, og montert det i kabinettet. Trenger hjelp snarest. Takk for svar! Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 du må nok ha en sånn: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40892 Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det er bare å bruke den 24 pins kontakta i 20 pins pluggen. Du setter den bare 2 rekker For høyt/lavt alt etter som. Du kjenner når det er rett. Pluggen er laget slik at det er umulig å gjere feil Lenke til kommentar
arcade Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det er riktig at du trenger en overgang fra 20 pins til 24 pins. Grunnen til dette er at de akkurat har begynt å komme med ATX 12V spesifikasjon 2, som har 24 pinner istedet for de vanlige 20. Når man nå bygger en ny PC må man i en overgangsperiode være oppmerksom på hvilken versjon strømsforsyningen og hovedkortet støtter. Arcade Lenke til kommentar
bærger Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Det er bare å bruke den 24 pins kontakta i 20 pins pluggen OK. Men problemet er at da krasjer pluggen med en kontakt som ligger tett ved (floppy tror jeg). Dette høres litt drastisk ut, men kan jeg "klippe av" den ytterste delen av kontakten slik at den passer? Det burde strengt tatt gå dersom jeg er forsiktig... Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Pass på at du klipper rette enden. Ulempen er at hakken som sitter på festet ikke henger seg fast i 20 pins enden. du skal klippe av 2 gule og 2 svarte. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Dette høres litt drastisk ut, men kan jeg "klippe av" den ytterste delen av kontakten slik at den passer? Det burde strengt tatt gå dersom jeg er forsiktig... Herre gud! Kan du ikke kjøpe deg en adapter isteden? Den koster 40 kroner... Er jo ganske idiotisk å klippe istykker kabelen du har? Kanskje du vil ha nytt hovedkort om et års tid... Da har vel alle hovedkortene 24-pin kabel. Desuten mister du all garanti på poweret hvis du gjør det også... Lenke til kommentar
bærger Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Vel, jeg tror jeg dropper å klippe av kontakten. Dessuten var det ikke 2 gule og 2 svarte hos meg. Skal bestille en overgang fra mpx. Den koster 39,- + frakt på 74,- + ventetid. Slike overganger selges vel ikke i "butikker" i Tromsø f. eks...? Teit at jeg ikke har fått med meg dette med 24 pins kontakter. Har lest ganske mye på HW.no de siste ukene og lært masse, men dette har gått hus forbi... Burde kanskje stå en plass hvis det ikke gjør det allerede. Hvordan ser man at et hovedkort støtter 24 pins kontakter da? Kan ikke se at det står noe om dette i spesifikasjonene til mitt hovedkort : http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40472 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 komplett sender slikt i brev Lenke til kommentar
bærger Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Synd at de ikke hadde en slik jeg trenger da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå