vebwa Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Skal sette sammen en maskin til videoredigering (og ellers standardoppgaver). Kravene er bra med harddiskplass (200GB eller mer), DVD-brenner og firewire. Pris ca 7000 ekskl. skjerm, men inkl mus/tastatur. Evt. ca 10000 inkl skjerm. Bør man velge A64 eller P4 for videoredigering? Forslag til oppsett mottas med takk. Ang. skjerm: Bør man velge CRT, eller vil en god LCD duge? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ang. prosessor så er nok P4 best til videoredigering. Skjerm: der ville jeg valgt lcd Men skal du ha en god videoredigerings-pc tror jeg du må over 7000k, grunnet at du helst bør ha 1024mb RAM, stor CPU, kraftig skjermkort m.m. noe som ofte kommer opp i noen kroner. Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Takker for svar. Noen som har konkrete forslag til oppsett? Gjerne også flere synspunkter på A64 vs. P4 for videoredigering. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 P4 slår a64 pga. HT, så det valget burde være enkelt. Mye ram er også et viktig stikkord som andre her sier. Har ikke tid til å sette sammen oppsett for deg, men sjekk noen lignende tråder og prøv selv så kan du evt. spørre om feedback på et oppsett Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Ang. skjerm: Bør man velge CRT, eller vil en god LCD duge? Ville vel selv valgt CRT. Mindre etterslep, og mere korekte farger. Men mange er nok uenige med meg der... Du kan også med fordel bruke to monitorer, de fleste redigerings programmer støtter det. Ville vel valgt en kraftig cpu, 1024mb ram, og et par hardisker istedet for en. Skjermkortet tror jeg du kan prioritere lavere, dersom PC'en ikke skal brukes til spilling. Endret 4. desember 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ville vel selv valgt CRT. Mindre etterslep, og mere korekte farger. Men mange er nok uenige med meg der... Hei, Helt enig med dig der. Tror ikke der er nogen halvseriøse redigeringfolk, der er uenig med dig heller. Jeg syns det specielt er fargerne der er problemet med dagens LCD-skjermer. En redigert video kan se fantastisk flott ut på en LCD - men når man ser den på et vanligt TV - da blir man noget overrasket. Hadde sjans å prøve 2 Eizo LCD-skjermer for en stund siden. Må si at jeg var imponert over bildekvaliteten til vanligt windows og speling bruk - men til videoredigering var jeg ikke imponert pga den store forskjell i fargerne vs CRT og vanligt TV. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå