bærger Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Sitter akkurat og monterer ny pc (for føste gang). Oppdager til min store forskrekkelse at størmkontakten (P1) IKKE PASSER på hovedkortet mitt!!!! Sikkert en idiotisk nybegynnertabbe! Kabinettet er et Aopen H600B (http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7346) og har en 24 pins kontakt. Hovedkortet mitt http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40472 har tydeligvis bare 20 pinner!!! HJÆÆÆLP! Hva gjør jeg nå? Ante ikke at dette også var noe man måtte passe på når man skulle sette sammen en pc. Må jeg bytte kabinett nå eller er det best å bytte hovedkort? Jeg har montert prosessor og ram på hovedkortet, og montert det i kabinettet. Trenger hjelp snarest. Takk for svar! Endret 4. desember 2004 av bærger Lenke til kommentar
DeFalk Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 kabinettet har jo ikke en dritt å si i denna saken... det er PSU (strømforsyningen) som har noe å si... du må nok invistere i en ny en hvis du ikke får byttet dette... Eller så kan du jo køpe ett nytt hovedkort... men det er vel billigere å kjøpe en ny psu på 350 watt... Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Du kan jo få tak i noe som dette. Lenke til kommentar
DeFalk Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Du kan jo få tak i noe som dette. det finns noe sånt åsså ja ... Lenke til kommentar
bærger Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Okei, det høres bra ut med den overgangen. Er det noe som "faller bort" med en slik overgang? Det er jo 4 færre ledninger ? Det fulgte strømforsyning med kabinettet så jeg har egentlig ikke planer om å kjøpe en ny. Jeg har ikke lest kjøpsbetingelsene til MPX, men jeg tipper jeg har en angrefrist på 14 dager. Men den overgangen løser vel problemet... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Overgangen løser problemet , nei det er ingenting som "fallerbort" du har heller den fordelen at du har en psu som passer på fremtidige kort . Lenke til kommentar
bærger Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Okei! Vurderte et sekund på å fysisk fjerne den delen av kontakten som ikke trenger være der, men tror jeg dropper dette. Da må jeg vente enda noen dager før jeg kan starte pc'n TUSEN TAKK FOR HJELPA! Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Forskjellen mellom 24pins og 20 pins er at 24 pin har seperat strømkrets til cpu (dvs adskilt fra kretsen til harddiskene). Dette skal gi stabilere spenning (og maskin) ved store belastninger... Lenke til kommentar
slettet Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Eg har aldri vært bort i 24p xTX-plugger, men skal det ikkje være mogleg å plugge 24P´en rett i 20p-hovudkortkontakt (såfremt det er plass rundt den)? Lenke til kommentar
bærger Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 I teorien går det an, såvidt jeg har forstått. På mitt hovedkort sitter desverre floppykontakten vegg i vegg med strømkontakten, så det blir ikke plass til en 24 pins kontakt... Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) hvorfor kjøpte du ikkje konverteren med en gang ? Endret 5. desember 2004 av BM-Volvo Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 hvorfor kjøpte du ikkje konverteren med en gang ? Fordi han ikke visste det..? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Eg har aldri vært bort i 24p xTX-plugger, men skal det ikkje være mogleg å plugge 24P´en rett i 20p-hovudkortkontakt (såfremt det er plass rundt den)? Jo , men som du nevner plassen blir et problem i de fleste tillfeller . Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Den ekstra 4 pin kvadratiske kabelen på psuer er for cpu? Det er akkurat en slik kontakt på msi hovedkortet mitt til serveren, men har ikke kommet så langt som å ha alle delene enda. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 ja den 4pin firkanta kontakten skal ned i noen hovedkort for å gi mer futt. Den nye kabelen er en gammel atx kabel + en sånn 24 pin greie for mer futt. Lenke til kommentar
bærger Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Nå ble jeg litt forvirra her men den lille firkanta kontakten plugger jeg i der den passer, og den 24 pins kontakten setter jeg på en overgang til 20 pinner slik at den passer i hovedkortet mitt. Alle de andre kablene som kommer fra strømforsyninga er vel beregnet på div. enheter som DVD-brenner, floppy ++ Det var en kontakt jeg lurte spesielt på, det sto P2 på den. Hva brukes den til? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 problemet ditt kan løses meget raskt og meget billig, faktisk helt gratis. ta en skarp kniv, og skjær løs de siste 4 pluggene, men ikke fjern dem. Dermed vil den passe, og du kan senere bruke de siste 4 pluggene på ditt neste HK Lenke til kommentar
ostmann_pat Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Bærger: ville bare si ifra om at unødvendig bruk av store bokstaver og overdreven tegnsetting er imot retningslinjene og dessuten irriterende for den som leser. Gjelder spesielt i emnefeltet. Det er ikke snakk om noen svære feil, men bare småtterier som man lett kan irritere seg over... Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Nå ble jeg litt forvirra her men den lille firkanta kontakten plugger jeg i der den passer, og den 24 pins kontakten setter jeg på en overgang til 20 pinner slik at den passer i hovedkortet mitt. Kort fortalt:ja Har selv en Tagan TG480 med 24>20 pins-overgang, og det funker bra! problemet ditt kan løses meget raskt og meget billig, faktisk helt gratis. ta en skarp kniv, og skjær løs de siste 4 pluggene, men ikke fjern dem. Dermed vil den passe, og du kan senere bruke de siste 4 pluggene på ditt neste HK Hmmm, du sier skjær løs de fire siste, fire siste sett fra hvilken side....? Vil tro det er GANSKE viktig å IKKE ta vekk feil! Er kanskje like greit å bruke en overgang... Endret 14. desember 2004 av Fiesta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå