Gå til innhold

NF7-S v2.0 mister lydkanal + forvrenger lyden

Saftis

Anbefalte innlegg

Kjøpte et demobrukt NF7-S v2.0. Rent bortsett fra at det lå goop over hele kortet, beskyttelsen til NB-vifta var bøyd ned og SPDIF-porten stod 45 grader feil, virket kortet ok i bruk. Men etter å ha tatt i bruk det integrerte lydkortet (vanlig analog stereo), har jeg merket at venstre lydkanal av og til detter ut. Ofte begynner dette som forvrenging av lyden, som ender i at kanalen detter helt ut.

Har sjekket kabelen, den er ok. Kan dette være noe annet enn hardwarefeil ?

Oppgraderte fra A7N8X-E Deluxe, som har helt identisk chipset, så driverne skulle være ok. Bruker forresten Twinmos PC2700 CL2 minne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å legg inn de nyeste ForceWare driverene til chipsettet.

En del av disse har bugget hos meg. (riktig nok ikke helt likt problem, men det er verdt er forsøk.)

Skjer dette i spill eller musikk eller begge deler?

Sikker på at det ikke er høytalerene?

Lenke til kommentar
Kjøpte et demobrukt NF7-S v2.0. Rent bortsett fra at det lå goop over hele kortet, beskyttelsen til NB-vifta var bøyd ned og SPDIF-porten stod 45 grader feil, virket kortet ok i bruk. Men etter å ha tatt i bruk det integrerte lydkortet (vanlig analog stereo), har jeg merket at venstre lydkanal av og til detter ut. Ofte begynner dette som forvrenging av lyden, som ender i at kanalen detter helt ut.

Har sjekket kabelen, den er ok. Kan dette være noe annet enn hardwarefeil ?

Oppgraderte fra A7N8X-E Deluxe, som har helt identisk chipset, så driverne skulle være ok. Bruker forresten Twinmos PC2700 CL2 minne.

når hk blir for varmt, kan lyden bli vrengt. forsøk å kjøl NB og SB bedre.

Lenke til kommentar

når hk blir for varmt, kan lyden bli vrengt. forsøk å kjøl NB og SB bedre.

Hm, det tenkte jeg ikke på, der har du nok feilen, siden jeg driver og eksperimenterer med litt overklokking, selv om Nforce2 ultra 400 burde klare 333MHz fsb med aktiv kjøler.

Chipsettet ligger på mellom 29 og 41 grader, cpu mellom 39 og 54 grader , det varierer noe voldsomt i denne lille hybelen. Skal sjekke tempen på chipset neste gang jeg merker fenomenet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...