Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjrenstyring via nettverk


Anbefalte innlegg

God ettermiddag.

Har en server stående uten skjerm, istedefor å måtte koble til en skjerm hver gang jeg skal start den på nytt for å skrive inn passord lurte jeg på om det gikk an å få et VNC program til å starte opp "samtidig" med windows. Slik at jeg kan se dialogboksen der man skriver inn passord, for sånn som det er nå må jeg logge inn før jeg kan bruke VNC. Det jeg vil fram til er at så lenge pcen er på skal jeg kunne bruke VNC.

Håper dere skjønner.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de aller fleste *VNC versioner jeg har vært borti kan installerest som en service så den starter før innloggingsskjermen. ofte ligger de funksjonalitene som ekstra linker i startmenyen hvor du kan kjøre de og starte stoppe, installere, avinstallere VNC i maskinens servicer.

 

viss du mangler de linkene i startmenyen så vil jeg vil annbefale deg at du prøver å kjøre VNC server programmet en gang med "-install" i kommandolinjen. lag f.eks en ny snarvei til programmet og legg til -install eventuellt -reinstall. dette skal etter beste formodning få VNC til å installere seg selv i servicer på maskinen din. ønsker du å fjerne den så kjører du VNCserver -uninstall og den skal da fjerne seg selv fra servicene.

 

PS. det finnest mange forskjellige versioner av VNC ute på nettet men den raskeste etter min mening er Ultr@VNC, annbefalest på det beste :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...