Boralis Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Hva mener dere om dette, er det riktig å bruke bompenger på fest og ferie ? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257202 Og med tanke på at en av lederne for det "værste" selskapet sitter på stortinget . EDIT: Greit om det er folk som vet hva de snakker om som svarer ,med det mener jeg folk som selv må tjene sine penger og betale i dyre dommer i bompengeringer . Endret 4. desember 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ferie? det var vel gjerne en konferanse, og om han tar fri en dag i New York eller i Oslo, who cares? Hjem skal han jo uansett!? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) noen viktigere nyheter? Endret 4. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ferie? det var vel gjerne en konferanse, og om han tar fri en dag i New York eller i Oslo, who cares? Hjem skal han jo uansett!? Den unødvendige pengebruken fører til at trafikantene belastes med unødig høye kostnader. Syns du det er fett med bom-penger? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ferie? det var vel gjerne en konferanse, og om han tar fri en dag i New York eller i Oslo, who cares? Hjem skal han jo uansett!? Den unødvendige pengebruken fører til at trafikantene belastes med unødig høye kostnader. Syns du det er fett med bom-penger? Selvsagt ikke, men faktisk foretrekker jeg bompenger fremfor økte skatter. En direktør i et bompengeselskap skal på en konferanse i USA. Kan han ikke ta en fridag mens han er der? Ingen som tar pointet? Han måtte eller burde jo dra dit uansett! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Vet ikke hvor mange som så listen som var på nrk ang pengeforbruk til reiser , hotellopphold , dyre middager osv osv , er det riktig at den vanlige mann skal betale for at andre skall leve på første klasse ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Vet ikke hvor mange som så listen som var på nrk ang pengeforbruk til reiser , hotellopphold , dyre middager osv osv , er det riktig at den vanlige mann skal betale for at andre skall leve på første klasse ? For få gode kontrakter med underlevrandører kan det jo være nødvendig å utstråle stil og klasse da, det er sikkert ikke unødvendig brukte penger det. Ser nå også at det var slått opp at han hadde hatt med konen sin. Hva er galt med det? La oss se til USA, og innføre konelønn i Norge!! Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Fra Dagbladet: Sunnhordland Bru- og Tunnelselskap AS får kritikk for USA-reise for styreleder med ektefelle. Pris 118 246. Dessuten hotellregninger og gaver. 118000? Hotellregninger og gaver?! Skulle likt å se nøyaktig hva disse pengene har blitt brukt til og hvorvidt det kan forsvares... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Fra Dagbladet: Sunnhordland Bru- og Tunnelselskap AS får kritikk for USA-reise for styreleder med ektefelle. Pris 118 246. Dessuten hotellregninger og gaver. 118000? Hotellregninger og gaver?! Skulle likt å se nøyaktig hva disse pengene har blitt brukt til og hvorvidt det kan forsvares... Har du den minste anelse omhva en reise til USA på businiess class koster? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 JoachimR har inntryk av at du her poster kun for å fyre opp til et eller annet , jeg vet sånn ca hva den koster og det er heller ikke nødvendig å reise på dyreste måte når en bruker andres penger , dessuten så er det vel heller ikke nødvendig å ha med kona på jobb , de som har behov for det får jaggu betale av egen lomme . Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Koster sikkert en helt del, og det er derfor det skulle vært morro å se hvorvidt denne pengebruken kan forsvares. Les en gang til: gaver. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 JoachimR har inntryk av at du her poster kun for å fyre opp til et eller annet , jeg vet sånn ca hva den koster og det er heller ikke nødvendig å reise på dyreste måte når en bruker andres penger , dessuten så er det vel heller ikke nødvendig å ha med kona på jobb , de som har behov for det får jaggu betale av egen lomme . Jeg syns det er greit at de fikk ha meg seg kona, men jeg syns 118.000kr pa en reise var litt i dyreste lager. De trenger ikke ta business-class heller. Det er det som er blitt litt feil innen statens bruk av penger. Nar de skal pa utenlandskonferanser og slikt, sa bruker de sa mye penger som mulig nesten! Hvis ansatte i staten skal reise business-class, sa syns jeg at man burde innfore det slikt at flyselskapene matte gi de dette til samme pris som vanlig, for pa en mate syns jeg at nar man gjor dette for jobben, burde man kunne slappe av litt for a gjore jobben best mulig. Men da ma de pa en eller annen mate gjore slik at det er billigere, for dette er bare tull. Trenger heller ikke 5-stjerners hotell eller noe da... Skjerpings!! Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det jeg lurer mest på er hvorfor Harry Herstad må reise på konferanser på andre siden av Atlanteren for å kunne drive et bompengeselskap i Sunnhordaland. Er det fordi han må holde seg oppdatert på den rivende utviklingen innen bompengesystemer? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ferie? det var vel gjerne en konferanse, og om han tar fri en dag i New York eller i Oslo, who cares? Hjem skal han jo uansett!? bomselskapskonferanse i New York? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 La oss se til USA, og innføre konelønn i Norge!! Makan til kjønnsfascistisk svineri. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Er dette et privat eller statlig selskap? Syns dette er totalt unødvendig, pengene man betaler i bommen skal gå til drift og nedbetaling. Jeg skal ha en ganske god forklaring for å godta at reiser til USA (også denne prisen) er nødvendig drift. Er derimot veiene og selskapet privat, og privat bygd uten noen statlig støtte, da kan de ta hvilken pris de vil og bruke pengene hvordan de vil. BTW: Joachim, før du vet om reisen din var nødvendig kom med noen grunner. Intill videre er min oppfatning av at en reise til USA er unødvendig bruk av penger. Spesielt i denne prisklassen. Endret 4. desember 2004 av boy2star Lenke til kommentar
Cera Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Av de 15 undersøkte selskapene i bompengebransjen er det bare fire som har opptrådt i fullt samsvar med de kravene man bør stille til selskaper som forvalter offentlige midler. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Har du den minste anelse omhva en reise til USA på businiess class koster? Det eneste jeg vet er at det er oppskrytt og unødvendig men mindre man er så feit at man ikke får plass på vanlige flyseter. Selv betalte jeg forøvrig 3000,- tur/retur sist gang jeg skulle over Atlantern For all del, du må gjerne reise på første klasse hvis du vil, så lenge du ikke bruker penger som er innkrevet av et selskap som har monopol, for det er jo det slike selskaper har i praksis. Og da MÅ man ha streng kontroll. Endret 4. desember 2004 av Langbein Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Selvsagt ikke, men faktisk foretrekker jeg bompenger fremfor økte skatter. Hvorfor det? Er det ikke litt dumt at 10% av pengene du betaler går til nettopp å kreve inn pengene? Mye mindre svinn hvis du bare får det på skatten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå