SkyMarshall Arts Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ja og en kompis tenkte vi skulle forbedre innspillingene våre en smule ved å gå bortifra mikrofon rekording med vanlig gitar, og bruke akkustisk plugget rett i pc'n isteden. Er det mulig og bare bruke overgang rett i line-in og f.eks recorde i Adobe Audition, eller er dette ikke mulig? Jeg trenger noe tips. Vi har ikkeno hardware og bruke som mellomledd eller noenting, vi har bare gitaren og pc'n... hehe... Noen som kan gi meg en liten tutorial av noe slag her? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Line-in kan være en løsning, men som oftest blir signalet altfor svakt. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Spørr på www.gitarnorge.com tror det er flere der som vet, en det er her Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Ja ok, jeg regnet nesten med at det ville gi et litt svakere signal. Men lyden bli vel ren om ikke annet? Da kan man eventuel bare kjøre det signalet man har fått inn gjennom ørten programmer for å få det resultatet man vil kanskje? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Signalet blir, som sagt, for svakt. Men du kan prøve å kjøre det igjennom en forsterker (hvilken type kommer til til å avgjøre hvor god lyd du får). F.eks kan du prøve å koble deg gjennom en vanelig "stueforsterker", og boost lyd (og spesielt treble) der. Vet ikke hvordan resultatet blir, though. Egentlig burde du ha en eller annen form for forforsterker. En V-Amp eller Pod eller lignende. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg vil tro det er lurt å ha et lite miksebord mellom forsterker og PC. Jeg prøvde en gang å spille inn gitarspilling via en forsterker, men det gikk ikke særlig bra. Så vidt jeg husker var det for høy eller lav impedanse. Det gikk da jeg brukte en liten batteridrevet mikseenhet. Man får sikkert kjøpt slike for en billig penge på instrument/musikkforretninger. (den jeg brukte var en gammel Tandberg fra pappas yngre dager) Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Har sett USB-hubber hvor man kan koble inn ledningen direkte fra gitaren og inn i Hubben. Tror ikke det er så altfor dyrt. De solgte det på www.mario.no før ihvertfall. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 ^^ GuitarPort. Koster en del. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 ^^ GuitarPort. Koster en del. Har sett det helt ned i 500kr. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 ^^ GuitarPort. Koster en del. Har sett det helt ned i 500kr. Ja så det dere sier er at jeg må kjøpe "Gitarport"??? Mulig og få noen linker og alternativ? 500kr hørtes bra ut Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Nei. Jeg sier du må koble signalet fra forsterkeren gjennom en eller annen form for fortserker. GuitarPort er ikke løsningen, ikke sikkert det funker no' særlig med akkustisk heller. Som en eller annen sa her: Se om du får tak i et billig lite batteridrevet miksebord. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Nei. Jeg sier du må koble signalet fra forsterkeren gjennom en eller annen form for fortserker. GuitarPort er ikke løsningen, ikke sikkert det funker no' særlig med akkustisk heller. Som en eller annen sa her: Se om du får tak i et billig lite batteridrevet miksebord. Signalet fra gitaren gjennom en eller annen forsterker, mener du regner jeg med? Ja greit, det er jo egentlig greit. For da har man et godt alternativ å kjøre mikrofon gjennom også. Men tenker du på f.eks det her? (bilde) Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 http://www.guitarport.com/overview.html Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) http://www.guitarport.com/overview.html Er redd det ikke er tingen for akkustisk . SM: Om du har gitaren tilgjengelig nå: Prøv å koble den gjennom et stereoanlegg, f.eks. Endret 4. desember 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå