Gå til innhold

Komme inn på Documents & Settings?

Anbefalte innlegg

Hei,

windows'en min tok kvelden for et par dager siden, så jeg installerte det på nytt. Men det jeg ikke la merke til, var at det ble installert på den andre partisjonen min. Så nå har jeg 2x Windows XP Professional og en Windows 2000 Professional.

Men for et par minutter siden så kom jeg på at det lå mye på "Mine dokumenter" på den andre XP'en min (den som hadde gått å lagt seg). Er det noen mulighet for å komme inn på den mappa?

PS: For de som har prøvd å komme inn på andre brukerer sin Documents & Settings så kommer det en: "Ingen tilgang" medling.

Men går det an å komme inn på mappa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får du ikke tilgang til dokumentene dine når du setter disken i en annen maskin eller har tatt ren installasjon av windows

"Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l.

Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects"

La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang

Les mer om det her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT

Dette sto det fra linken til ronnyaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...