Jørgen Sørheim Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 fikk meg en brukt vapo i går, og, etter å ha hatt vannkjøling i en stund, er denne skrekkelig, skrekkelig støyende. synderen er en 120mm papst-vifte som er montert på kondensatoren (stappet et skrujern mellom bladene og slo den på.. null lyd). det jeg lurte på, var om noen her (med vapo) har prøvd å sette viften til å kjøre på 7 eller 5v (og eventuelt sette en ekstra 120mm@5v som blåser gjennom radiatoren). Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Bråker ikke kompressoren? Past viftene har vel et spenningsområde fra 8 til 15 V så og sette den ned til 7 og 5 Volt kan bli risikabelt. Har ikke sett kabinettet skikkelig inne men visdu kjøper 2 stk 120mm Paspt (26 dB) og et 50 Ohm Potmeter. Plaser en vifte med radiatoren og en i front foran kompressoren (Vis det går da, det er jo hull der så). Da skal støyen bli mye lavere men jeg hvet ikke om det er sundt for Vapoen. Du kan jo også kjøpte Asfaltmatter. De tar nesten all vibrasjonstøy og litt viftestøy men kabinettet blir mye tyngere. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 mja, det var akkurat med om det var sundt for vapoen jeg var mest bekymret for. kompressoren bråker svært lite.. lager litt lyder når man starter opp, men det er alt. nå har jeg ikke koblet den til pc'en, fordi jeg mangler en isolerings-pad som skal under cpu'en.. kompressoren vil nok bråke litt mer når den får litt cpu å tygge på, men uansett er det ikke den som lager mest lyd. at kabinettet blir litt tyngre, gjør ingenting.. har ingen planer om å stikke på lan med det første. :smile: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Hjul er jo alltids en løsning på vektproblemer. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2002 uansett, jeg kjørte viften ned på 7v. veldig stille, og tempen gikk ikke opp en grad. nå er det bare hd'en som høyfrekvent-piper seg.. :/ Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Og harddisken bytter du til en seagate barracuda IV. Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Eneste måten å få bedre effekt på vapon er å sette på en kraftigere vifte. Med litt logisk tenkning vil det si at du får dårligere effekt med en svakere vifte. Jeg kan ta feil, men det har enda ikke blitt bevist. Det hjelper en del (på temperatuen) med 2 vifter på radiatoren. Hvis noen lurer så lager kompessoren bare lyd i det motoren starter opp og er ellers helt lydløs. På "kontrolleren" på kompressoren er det en kjøleribbe i kobber. Hjelper det på cpu tempen å sette en vifte(vannkjøling) på den? Den blir utrolig varm, tipper den er ca. 70'C _________________ Duron 750@1000 idle 6˚C max load 22˚C Hercules 3D Prophet 4500 tv-ut Abit KT7A-Raid OCZ PC-166 2/2/2 256MB VapoChill Enermax 550W Samsung 40GB 7200rpm 3,3dB [ Denne Melding var redigert av: Ma'anagal på 2002-06-15 21:50 ] Lenke til kommentar
CFD Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Ma'anagal skrev (2002-06-15 21:49):Hvis noen lurer så lager kompessoren bare lyd i det motoren starter opp og er ellers helt lydløs. Alt med støy er forskjellig fra person til person. Jeg har testet den nye og den gamle versjonen av vapochill og jeg synes duringa er plagsom. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Bytt ut 120mm vifta med en mere stillegående papst. 4412FGL er på 26dB. Bråker det for mye? Så vil jeg anbefale volt-mods, men primært så tror jeg du vil tjene mest på å kjøpe en mere stillegående vifte i utgangspunktet. Koster mere penger, men en vifte ekke mye spenn.. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Du kan jo kikke litt på denne... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=4412FGML Den flytter en del luft og bråker ikke mest, evt kan du kjøre den på 7 volt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå