Gå til innhold

Internasjonal politisk "kristenmafia"!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Hva mener du her med "ekte" terrorister? Holder det å ha tilknytning til f. eks. Al Qaida? Det er, sist jeg sjekket, lov til å mene hva man vil i USA. Dessuten skal man visstnok være "uskyldig til det motsatte er bevist". Ringer det noen bjelle?
Hvis man er "tilknyttet" al-Qaida, er man en terrorist. Det er lov a mene hva man vil i USA ja. Men det er ikke lov a hjelpe terrorister...

Uskyldig til det motsatte er bevist ja. Man trenger ikke vaere skyldig fordi man blir tatt inn pa politistasjonen for et avhor. Man definerer ikke skyld med en gang med Patriot Act. Man forbeholder seg bare muligheten til a fa inn folk som man mistenker kan vaere terrorist med en gang, isteden for a matte vente, noe som kan bety at x antall mennesker dor imens.

 

Faktisk må også terrorister få være ifred inntil en finner det for bevisbart at de faktisk er terrorister.
Ja, i et gammeldags samfunn ja. Ville na tro det var progressivt a faktisk kunne forhindre at folk dor, isteden for a sette en personers bry over andre folk sine liv. En person sine personlige rettigheter er ikke verdt mer enn et annet menneske sitt liv.

 

Det er en av "downsidene" med et fritt samfunn, men slik må det være for at generell frihet skal kunne opprettholdes og hvis man skal avstå fra dom uten rettergang.

Det er ingen dom uten rettergang. Her har dere tatt fullstendig feilspor. Apenbart at dere ikke vet hva Patriot Act faktisk handler om. Man kan ikke bli domt i USA uten en rettsak og med bevis... selv om man er terrorist.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i med dere om artikkelen.

 

Men å ha statsministeren vår med i en organisjon som samler verdens kristelige lederer og har som formål å

"Gjennom Kristus å finne en bedre hverdag med hensikt å jobbe for et lederskap styrt av Gud i hjem, lokalsamfunn, nasjonen, verden og på alle nivå i samfunnet". det må jeg si er ganske sykt.

Så sier Bondevik "De har ikke politisk makt, og det er ikke poenget deres heller".:hmm:

Lenke til kommentar
Jeg er enig i med dere om artikkelen.

 

Men å ha statsministeren vår med i en organisjon som samler verdens kristelige lederer og har som formål å

"Gjennom Kristus å finne en bedre hverdag med hensikt å jobbe for et lederskap styrt av Gud i hjem, lokalsamfunn, nasjonen, verden og på alle nivå i samfunnet". det må jeg si er ganske sykt.

Så sier Bondevik "De har ikke politisk makt, og det er ikke poenget deres heller".:hmm:

Sykt? Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Jeg er enig i med dere om artikkelen.

 

Men å ha statsministeren vår med i en organisjon som samler verdens kristelige lederer og har som formål å

"Gjennom Kristus å finne en bedre hverdag med hensikt å jobbe for et lederskap styrt av Gud i hjem, lokalsamfunn, nasjonen, verden og på alle nivå i samfunnet". det må jeg si er ganske sykt.

Hva er sykt med dette? Dette er en gjeng som har et felles verdisett de tror på, og på en fredelig måte vil jobbe for en bedre verden basert på dette verdisettet.

 

Dette er etter min mening svært prisverdig og fornuftig.

 

Det eneste jeg missliker er at verdisettet er basert på religion/overtro og ikke på en rasjonell tankegang. Jeg er med andre ord uenig i en del av deres verdier.

Lenke til kommentar

Hvordan tolker dere "Gjennom Kristus å finne en bedre hverdag med hensikt å jobbe for et lederskap styrt av Gud i hjem, lokalsamfunn, nasjonen, verden og på alle nivå i samfunnet"?

 

(Folk må alltid skrive ting så funky at jeg blir usikker på hva jeg leser)

 

Men slik som jeg ser det, så prøver de å forbedre verden ved å spre Guds ord.

 

Verdens kristne ledere som organiserer seg for å kristne verden... Skummelt :(

 

Edit: Men hvis de virkelig bare sitter der å drikker te og snakker om barnebarna sine, så må de bare det :yes:

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Man kan ikke bli domt i USA uten en rettsak og med bevis... selv om man er terrorist.

Men de kan bure deg inne på Cuba i x antall år, uten rettsak ?

Rettsaken kommer eventuelt om de skal stilles til retten for noe, ellers blir de sluppet fri. Poenget var at de ikke blir forhandsdomt, de blir bare tatt ut av sammfunnet (i noen tilfeller) for sa a finne ut hva de vet, hva de har gjort, osv, ogsa domme dem etter dette, eller slippe dem fri. Men Guantanamo omfatter bare mennesker som har blitt fanget utenfor USA, som ulovlige krigere.

 

Dagbladet har blitt som Seixon sier, venstrepopulistisk, og ute etter å sverte KRF på alle mulige måter.
Mwahahaha.

 

Men slik som jeg ser det, så prøver de å forbedre verden ved å spre Guds ord.

 

Verdens kristne ledere som organiserer seg for å kristne verden... Skummelt

Men det gjor de jo allerede... En kristen leder vil lede etter kristne verdier. Men dette er bare skummelt hvis det gjelder diktatur, og det gjor det ikke. Ingen av disse lederene kan innfore noe slikt som Dagbladet prover a antyde sa lenge disse landene er de demokratiene de er.

 

En enklere forklaring at Bondevik vil kanskje gjore akkurat de samme tingene jeg vil for Norge, men basert pa helt forskjellige grunnlag/verdier. Dermed er det ingenting farlig ved dette i de fleste tilfeller, og uansett, sa har Bondevik og de andre lederene ikke noe makt til a gjore noen av de "farlige" tilfellene.

Lenke til kommentar
Hvordan tolker dere "Gjennom Kristus å finne en bedre hverdag med hensikt å jobbe for et lederskap styrt av Gud i hjem, lokalsamfunn, nasjonen, verden og på alle nivå i samfunnet"?

 

(Folk må alltid skrive ting så funky at jeg blir usikker på hva jeg leser)

 

Men slik som jeg ser det, så prøver de å forbedre verden ved å spre Guds ord.

 

Verdens kristne ledere som organiserer seg for å kristne verden... Skummelt :(

Dette tolker jeg slik som at de har et sett verdier de tror på, og ønsker å spre disse verdiene.

 

Ikke noe galt i det.

 

At verdiene er basert på kristendommen (som jeg anser som overtro), er jeg som sagt mer skeptisk til.

Lenke til kommentar
Uten å gå inn på hva noen av der har skrevet eller hva jeg mener om det som er skrevet her , vil jeg si .

Religion og politikk hører IKKE sammen .

Hvorfor?

 

Politikk og religion har alltid vært nært knyttet til hverandre. Og det bør det fortsette å være også. Politikk og religion er på mange sider to sider av samme sak.

Lenke til kommentar
Uten å gå inn på hva noen av der har skrevet eller hva jeg mener om det som er skrevet her , vil jeg si .

Religion og politikk hører IKKE sammen .

Hvorfor?

 

Politikk og religion har alltid vært nært knyttet til hverandre. Og det bør det fortsette å være også. Politikk og religion er på mange sider to sider av samme sak.

Bla fordi det blir like ille som om det var diriktørene i de største selskapene i et land som styrte .

Vi har religionfrihet , hvem sier da at en protestantisk ,katolsk eller muslimsk gruppe skal ha retten til å styr over alle andre :hmm:

Lenke til kommentar
Man kan ikke bli domt i USA uten en rettsak og med bevis... selv om man er terrorist.

Men de kan bure deg inne på Cuba i x antall år, uten rettsak ?

Rettsaken kommer eventuelt om de skal stilles til retten for noe, ellers blir de sluppet fri. Poenget var at de ikke blir forhandsdomt, de blir bare tatt ut av sammfunnet (i noen tilfeller) for sa a finne ut hva de vet, hva de har gjort, osv, ogsa domme dem etter dette, eller slippe dem fri. Men Guantanamo omfatter bare mennesker som har blitt fanget utenfor USA, som ulovlige krigere.

Hahaha. Dette må være det dummeste jeg har lest. Har du ikke noen bedre forklaring enn det? "De blir bare tatt ut av samfunnet, for å finne ut hva de vet"? De kan altså sitte i fengsel uten dom, for så å bli sluppet fri og da er det greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...