Gå til innhold

Kluss med TV-ut på Asus GeForce 2 Pro

Anbefalte innlegg

Når jeg velger PAL-systemet:

Jeg klarer ikke å få bort den klassiske svarte stripa rundt skjermbildet på TV'en. Når jeg bruker f.eks TVTools så kan jeg velge "Fullscreen" for å få bort denne svarte stripa, men det resulterer i at bilde blir altfor stort. Jeg kan flytte rundt på bildet, men de knappene som kan øke/minske bredden og høyden på bildet, er grået ut. Så når jeg ser film på TV'en, så får jeg enten en svart stripe rundt skjermen, eller så får jeg for stort skjermbilde. Så stort bilde at jeg ikke kan se både START knappen og klokka på likt.

Når jeg velger NTSC-systemet:

Her kan jeg velge fullscreen i TVTools, og det blir perfekt! Alt ser kjempe bra ut! Men når jeg setter meg godt til rette, og setter på filmen, så har nå Windows klart å gjøre noe med det overlayet som filmen blir vist på. Jeg vet det ikke har noe med MEdia Player å gjøre, for det er slik i andre programmer også, som f.eks ZoomPlayer. Det som skjer er at vinduet der videoen blir vist er for bredt for selve videoen, så jeg får en stor svarte strek på høyresiden i skjermbildet. Vanskelig å forklare egentlig.

Noen som har noe svar på noen av problemene mine? Enten det med at PAL ikke klarer skikkelig fullscreen, som jeg klarer på NTSC, eller at videoavspilling på NTSC får en stor svart stripe????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...