Gå til innhold

Spillverket.no: Forumet har merklige regler.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Piratkopiering er jo stjeling på lik linje som all annen stjeling.

 

Synes du de som ikke har råd til fine biler skal få stjele biler fra bilforretninger kun fordi de ikke har råd?

 

De som ikke har råd til spillene fortjener heller ikke spillene. Hvis de virkelig vil ha de, så er det ikke værre enn å skaffe seg jobb.

 

edit: tråden er forøvrig feilpostet.

Endret av Complexion
Lenke til kommentar
Synes du de som ikke har råd til fine biler skal få stjele biler fra bilforretninger kun fordi de ikke har råd?

En bedre sammenligning ville vært dersom man ikke hadde råd til å kjøpe et maleri så tok man et bilde av maleriet istedet. Maleren beholder maleriet og kan selge det til en anen kunde, mens bilforhandleren mister bilen og har ingen mulighet til å selge den til noen andre lenger.

Men uansett, at man har dårlig råd er nok ingen unnskyldning.

Lenke til kommentar
Faktisk var denne sammenlikninga dårlegare. Er ikkje ulovleg å ta bilde av eit maleri. For å forsette denne sammenlikninga - kva helper det deg å ta eit bilde av spillet? Forsatt lik sammenlikning.

 

Piratkopiering er forbudt med lov. Så enkelt er det faktisk.

Det bestemmer vel maleren selv. Akkurat som software utvkleren bestemmer selv om de vil gi bort spillet gratis eller ikke. :shrug:

Lenke til kommentar

Burde vel kanskje sagt det litt annsleis : er ikkje forbudt ved lov. Henger det eit bilde i det offentlege rom er det vel, stort sett, ikkje forbudt å ta eit bilde av det.

 

Når du tek eit bilde så har du ikkje eit produkt som er i nærleiken av orginalen. Det har du ved kopiering (av spill).

 

Du sammenlikna det ved å "ta eit bilde" - ikkje ved å gje vekk gratis spill.

Endret av Murdin
Lenke til kommentar
Faktisk var denne sammenlikninga dårlegare. Er ikkje ulovleg å ta bilde av eit maleri. For å forsette denne sammenlikninga - kva helper det deg å ta eit bilde av spillet? Forsatt lik sammenlikning.

 

Piratkopiering er forbudt med lov. Så enkelt er det faktisk.

Det bestemmer vel maleren selv. Akkurat som software utvkleren bestemmer selv om de vil gi bort spillet gratis eller ikke. :shrug:

Hvis det er et bilde det er snakk om, man skal jo se på bildet, så da får han jo en "fullverdig" erstatning. Uansett kan det ikke sammenlignes. Det blir vel mer som å kopiere bilen/bildet/spillet uten å ha lov.

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar
Burde vel kanskje sagt det litt annsleis : er ikkje forbudt ved lov. Henger det eit bilde i det offentlege rom er det vel, stort sett, ikkje forbudt å ta eit bilde av det.

 

Når du tek eit bilde så har du ikkje eit produkt som er i nærleiken av orginalen. Det har du ved kopiering (av spill).

 

Du sammenlikna det ved å "ta eit bilde" - ikkje ved å gje vekk gratis spill.

Forbudt blir det når eieren av produktet velger å la produktet falle inn under lover og regler som omfatter åndsverk.

Et bilde brukes som regel til å se på. Tar man et bilde av originalen kan man få et bilde som gir et identisk synsinntrykk som det originalen gir(som også nevnt i posten over). Tar man en kopi av et spill kan man få en kopi som gir en identisk spillopplevelse som det originalen gir ergo sammenligningen er fullstendig relevant.

Lenke til kommentar

Du brukte ordlyden maleri. Om ein tek eit bilde av eit maleri så sitt hvertfall ikkje eg igjen med nærleiken av eit identisk synsintrykk. Sammenlikne dette med kopiering/kloning av eit spill/cd blir for meg heilt på trynet.

 

Dette begynner å bli så dumt at hvertfall eg slutter av her.

Lenke til kommentar
Du brukte ordlyden maleri. Om ein tek eit bilde av eit maleri så sitt hvertfall ikkje eg igjen med nærleiken av eit identisk synsintrykk. Sammenlikne dette med kopiering/kloning av eit spill/cd blir for meg heilt på trynet.

 

Dette begynner å bli så dumt at hvertfall eg slutter av her.

Maleri/bilde/foto whatever. Fakta er at man får i praksis identiske bildekopier med dagens utstyr. At du ikke ser sammenhengen får jo være din sak.

Men er forsåvidt enig i at vi bør avslutte her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...