Gå til innhold

Sapphire Radeon 9800PRO slutta å funke?

l33t_haxx0r

Anbefalte innlegg

Mitt sapphire Radeon 9800PRO slutta PLUTsELIG å funke for meg her for litt sida.

Jeg hadde brukt sjermkort-guiden her til å softklokke den til 9800xt, så da får jeg vel ikkeno garanti eller noe tilbake.. Bytta vifte på den, gjorde jeg og.

Noen som vet hva som kan være feil? Den bare.. Reagerer ikke, kommer ikkeno bilde eller noenting. sitter nå på maskina med et gaaammelt 32 mb kort.. Det funker, men ikke på den nye 21tommer skjermen, så jeg sitter på en 14tommer.

Dette suger max i og med at jeg nettopp har kjøpt HL2.. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Jeg har:

1. sjekka om det er noen synlige brukk/svimerker etc på den.

2. Prøvd den på en annens PC som har 9800xt fra før av.

3. skifta kjølepasta på den, etter å ha dratt av vifta, rensa den med rødsprit, lot det tørke, og smurte på nytt igjen.

Jeg _VET_ at vifta går rundt når jeg skrur den på og greier.. Anyone's up with a suggestion?

Thx! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. du har:

1. Skiftet vifte

2. Moddet til xt

3. Overklokket

Tviler på at du får noe igjen på garantien ja :p

Du kan jo forsøke å flashe kortet tilbake til Pro BIOS ved å bruke et PCI kort. Tviler litt på at det hjelper men det kan i allefall ikke skade noe mer.

Lenke til kommentar

Forslaget kan virke greit nok, men i og med at jeg har i et PCI-kort, så vil den jo ikke "merke" VGA-kortet mitt, og ikke vite at det i det hele tatt er der. Og å flashe det tilbake igjen? Finnes det et tool eller no å gjøre dette på? Strevde litt med å flashe det TIL xt, såeh..

Men hva kan være feil, i og med at det ikke er fysisk svidd eller no. Har lyst til å bruke det samme programmet som jeg klokka opp minnet på den til, til å klokke den NED igjen, men jeg får jo ikkeno bilde når jeg har i kortet, så da blir jo det temmelig umulig..

Alle forslag mottas med takk =)

Lenke til kommentar

Liker ikke å bumpe her, men dette er et utrolig irriterende problem som jeg har, og sitter fortsatt med HL2 i henda uten noe særlig til skjermkort å bruke det på. I og med at det snart er jul, trenger jeg også casha til noe annet enn å kjøpe skjermkort til meg selv..

Håper dere fortstår, og at dere har noen gode tips :))

Takker!

Lenke til kommentar

PCI-skjermkortet gjør det mulig for deg å ha kontakt med PCen, mens du også har AGP-kortet stående i AGP-sloten. Når du bruker flash-programmet for skjermkort-BIOS, så skal det finne AGP-skjermkortet ditt (og dermed kan du flashe det). Dersom du ikke kan finne AGP-skjermkortet på denne måten, så vil jeg tro at det har sagt takk for seg.

Du kan jo kanskje få det testet i PC-butikken, før du evt. kaster det....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Liker ikke å bumpe her, men dette er et utrolig irriterende problem som jeg har, og sitter fortsatt med HL2 i henda uten noe særlig til skjermkort å bruke det på. I og med at det snart er jul, trenger jeg også casha til noe annet enn å kjøpe skjermkort til meg selv..

Håper dere fortstår, og at dere har noen gode tips :))

Takker!

Det er din egen skyld! Sorry for å være så brutal.. :mad:

Dersom du er avh. av kortet ditt så lar du være å "modde" ..det være seg "soft" (BIOS)...eller "hard" (bytte kjøler).

Begge nevnte "metoder" er sikre måter for "clumsy bois" å ødelegge skjermkort..

Ikke vondt ment dette innlegget altså, men du må være forberedt og "ta det som en mann" når du "tukler"..

Dvs... du må også ha en "rettrett" evt. nok grunker til å kjøpe nytt..

Lenke til kommentar

Tha Dude: Jeg har ikke klokka CPU, har klokka skjermkortet only =)

TL1000S: No offence taken, bortsett fra at det var litt ubrukelig post for meg, men. Skjønner at jeg bør "ta det som en mann", men du skjønner vel også at det er litt surt å må ut med noen tusenlapper rett før jul pga dette? Men som du sier, det er min egen skyld, og det innrømmer jeg helt og holdent =) Jeg vil bare få et par tips om hvordan jeg _kanskje_ kan redde det, eventuelt erfaringer fra andre folk som har vært like "dumme" som meg..

Takk :)

Lenke til kommentar

Et spørsmål til "emacoolit":

Hva vil du anbefale som "flashe-program" til å flashe kortet mitt tilbake?

Takk :)

edit: Argh, jeg trykka da på "edit"-knappen under den forrige posten min, for f***n. Hmm, om noen kunne fiksa på det ved å redigere denne inn i den forrige posten hadde det vært nice.

edit2: Jeg prøvde nå å ha kortet inne i maskina når jeg boota med PCI-kortet i, også. Funka dårlig, gitt. Skjermen ville ikke vise bilde, og det hørtes ikke akkurat ut som om maskinas booting kom noe særlig langt heller. Men men :p

Endret av l33t_haxx0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...