mARvel_SuPER Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg har en ny PC her, og er tilkoblet gjennom internett gjennom en HUB! *der jeg har UPLINK og 8 forskjellige porter. *Har foreløpig kun 1 kabel, men jeg lurte på hvordan man kan få dele internettet med kun 1 IP, altså! jeg har chello Classic, den lar seg ikke kople flere PC'er samtidig, den vil altså ikke dele flere IP'er i samme nettverk! For å kople sammen flere PC'er, må jeg oppgradere min abonnement, noe jeg vil helst unngå! Noen som har forslag? Bruker: *Hub *2 kabler, 1 fra modemet til HUB'en og en til 1 pc, mangler den siste *UPC Chello classic Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Trenger du ikke en Router da? Den har egen IP, og fungerer vel ellers omtrent som en HUB. Lenke til kommentar
brusboks Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 En router er det eneste du mangler. Kjøp deg en router med integrert switch, og bytt ut denne med hub'en du har. Routeren gir ut X antall lokale ip'er som kan knyttes til hver enkelt pc. Anbefaler en router fra D-Link. Husk å kjøpe en med Web-Interface (eller hvordan det nå skrives). Lykke til Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hva er Web-Interface da? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Det vil si at du konfigurerer den via nettleseren. Det er vel ganske standard på bredbåndsroutere. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 eller instaler sygate homenetwork på den pcen som kobles til intenett. da vil den dele internett . mit system hjemme er: online adsll 704\128 son vanlig linje. modem>uplink på switch> switch ut til pcene. den pcen som kobler til internet (adsl min har dialup) den instalerer jeg sygate home network på å deler internett. da har alle pcere som har motta ip auto på di har intenett. slik har jeg bestandig gjort det. ett spørsmål har jeg også...: er sygate på en måte en ruter i form av program ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå