*RiFkinD* Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 jeg skal koble til flere hardisker i pcen min, jeg har bare en sånn utgang til hardisk kabel. hvordan kabel skal jeg kjøpe da for og kunne koble flere hardisker på? har s-ata 133 på everest home edition står det ultra ata/133 gjernee linker og en liten forklaring hvis jeg ikke har plass til flere hardisker inni den metallboksen som fulgte med, hvos skal jeg sett de? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Er bare å kjøpe noen S-ATA kabler og plugge dem i hovedkortet, deretter i harddisken. Du kan jo også velge ekstern som går på usb, firewire. Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 finnes det itje s-ata kabler som "deles" så jeg kan koble flere hardisker på inni pcen? noen snakket om at det gikk ann og ha flere hardisker under denne mettall boksen med hjelp av noen skruer og ting Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 En S-ATA kabel har jo tre utganger, èn til hoverkortet og to til to harddisker.. tror ikke du må til med noen skruer og ting akkurat Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 skruer til og få festet dt i kabinettet.. så på en kompis som bestilte dt.. til ett glasskabinett.. eller gjennomsiktig. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ja, selfølgelig må du jo ha skruer til å feste med. Lenke til kommentar
koker Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) En S-ATA kabel har jo tre utganger, èn til hoverkortet og to til to harddisker P-ATA kabel har jo tre utganger , S-ATA kabel har to utganger Eller P-ATA har ein inngang og to utganger, S-ATA har ein inngang og ein utgang. Endret 4. desember 2004 av koker Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 S-ATA kabel har to utganger Forgot Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 noen spess skruer eller? har vanlig compaq kabinett.. Lenke til kommentar
snole Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) I mitt gamle Aopen kabinett, har jeg hengt opp 3 ekstra disker ved hjelp av patentbånd. Endret 4. desember 2004 av snole Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 ok.. det så lett ut ! hvordan koblet du på så mange hadisker? Lenke til kommentar
snole Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) 2 av de er SATA disker. Dermed har jeg satt i et SATA kontrollerkort siden det gamle hovedkortet ikke har SATA porter. Den siste er vanlig IDE og den kjører jeg sammen med den eldste disken (som XP ligger på). Og CD-brenner og CD-ROM står på en egen IDE kabel. PS: For de som lurer, så er dette serveren min. En gammel PIII 866MHz. Da slepper jeg alt bråket fra diskene, siden den står i boden. Endret 4. desember 2004 av snole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå