Svein_Jarle Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg har et aldri så lite problem med maskinen min. Når jeg spiller spill, blir det ofte lagg på musa og lyden. Av og til hører jeg bare noen få lydkanaler, når jeg har stilt det inn til å være 64 kanaler. Dette har jeg opplevd bl.a. på Halo. Når jeg prøver Doom 3 og Neverwinter Nights, ser det ut som grafikken er delt i flere lag, og det ytterste laget, som inneholder bl.a. HUD og enkelte grafikk, blinker hurtig og sakte om hverandre. FarCry har aldri tidligere hakket, men når jeg går rundt på "carrier" hakker alt, selv med alt på "low", og tidligere har jeg kunnet spille med alt på High, uten problemer. Når jeg først er inne på det sier CS: Source at grafikkortet mitt bare er DX8.1, mens det virkelig er DX9.0 Et generelt problem er at musa lagger i alle spill, og det er veldig irriterende. Først tenkte jeg det kunne være hovedkortet, så jeg bytta fra et ASUS A7V600 til et A7V880, men det løste seg ikke. Så tenkte jeg kanskje RAMen var korrupt, så jeg bytta fra en 512 MB brikke til 2x 256 MB brikker (dual channel), men, nei. Da tenkte jeg kanskje skjermkortet var føkka, så jeg kjøpte et demobrukt FX 5600 DT 256MB og bytta ut mitt FX 5700 256 MB, men da det ikke løste seg blei jeg en littegranne irritert. Jeg har også bytta ut PSU og CPU, uten forbedring. Derfor lurer jeg på om det kan være den ene delen jeg ikke har skifta; nemlig harddisken, som kan være ødelagt. Den fungerer jo som startdisk, men en stund hørte jeg noe merkelig skraping fra den. Disken er en IBM Deskstar 60GB 2MB Cache 7200 RPM. Har i tillegg 2x Maxtor DiamondMax disker på 120GB, men disse har jeg kopla ut uten forbedring. Maskinens totalspecs er da: ASUS A7V880 AMD Athlon XP 2800+ 2,087 GHz GlacialTech SilentBreeze III+ ~3200+ TwinMOS 2x 256 MB PC3200 Dual Channel ABit Siluro GeForce FX 5600 256 MB DT Creative SoundBlaster Audigy 2 LiteOn 4x DVD+RW IBM Deskstar 60GB 2MB Cache 7200 RPM 2x Maxtor DiamondMax 10 120GB 8MB Cache 7200 RPM (ThermalTake Xaser V1000+ kabinett) Håper dere skjønte det. Lenke til kommentar
XzYLsiT Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 kansje du har blitt overfylt med virys, spy ware og slikt... jeg vil anbefale deg og først formatere en harddisk og installer windows på den... husk og backupe... koble ut de andre harddiskene og sjkke om det hakker da. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Er det virus, spyware o.s.v bruker du Ad-aware til å fjerne det. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Eller Spybot. (som jeg er mer glad i) Men hvis du har OS+spill på IBM disken er det ikke rart ting kan gå tregt, den er tross alt på kun 2MB cache. Dette i tilleg til spyware kan være problemet. Vil anbefale å bruke en av de raskere Maxtor diskene dine til OS og andre krevende programmer. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Er ikke så store forskjell mellom 60 og 120GB eller 2 og 8MB cache. Tror heller det er skjermkortet som ikke klarer å følge med? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Disken er en IBM Deskstar 60GB 2MB Cache 7200 RPM. Jeg har godt igjennom 2 ibm "deathstar" disker, de er kjent for og være ekstremt følsome for temperatur og går i stykker. Legg alle dokumenter over på de andre diskene fort som f hvis du ikke vil miste de.Begge mine ga i fra seg en skrapelyd rett før de tok kveld. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Har ikkeno' spyware eller ad-ware, da jeg ikke engang har internett på den maskinen, men jeg har både Ad-Aware og Norton Internet Security på den... Skjønner det ikke... På NFS: U 2 hakker det som f***, men hos en kompis som bare har et FX 5200 kort går det flytende på samme instillinger... Er nok ikke skjermkortet som ikke henger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå