Zanlex Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Skulle unlocke min amd xp1600+ Fulgte guide på overklokking.no og overclocking.dk. Brukte araldit og Electric Connector lakk. Har msi pro2 hovedkort(KT266A) Etter denne operasjonen ble multiplieren 10X (tilsvarende xp1500) uansett hva jeg satte den på i biosen. Et annet problem som har oppstått er at maskina plutselig rebooter(kan det være kortslutning på gang?), dette skjer ganske ofte... :sad: Noen som vet hva som kan være galt? Kan det være dårlig/ingen forbindelse mellom noen punker på L1 broen? Ser ok ut når jeg sjekker med lupen. Jeg har en ørliten mistanke om at noe lim kan ha dekt til et punkt... Trenger tips! =) Sitter igjen med en amd xp1500 som reseter maskina når den føler for det etter denne gamblinga :sad: [ Denne Melding var redigert av: Zanlex på 2002-06-01 05:16 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 05:10, Zanlex skrev:Skulle unlocke min amd xp1600+Fulgte guide på overklokking.no og overclocking.dk. Brukte araldit og Electric Connector lakk. Har msi pro2 hovedkort(KT266A)Etter denne operasjonen ble multiplieren 10X (tilsvarende xp1500) uansett hva jeg satte den på i biosen. Et annet problem som har oppstått er at maskina plutselig rebooter(kan det være kortslutning på gang?), dette skjer ganske ofte... :sad:Noen som vet hva som kan være galt? Kan det være dårlig/ingen forbindelse mellom noen punker på L1 broen? Ser ok ut når jeg sjekker med lupen. Jeg har en ørliten mistanke om at noe lim kan ha dekt til et punkt...Trenger tips! =)Sitter igjen med en amd xp1500 som reseter maskina når den føler for det etter denne gamblinga :sad:<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Zanlex på 2002-06-01 05:16 ]</font> Jeg har aldri selv tørt og åpne min XP p.g.a at sånne ting kan skje. Du sier at du har en liten mistanke at det er et punkt som er dekket til. Prøv og fjern lim som ligger over sprekkene med skallpell. Fer forsikdig så du ikke skader prosessor og deg selv . Lykke til! Lenke til kommentar
jason Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Etter all sannnsynlighet så har du kortsluttet et par punkter i gropen mellom L1 broene. Du må være nøye med at gropa er helt fullt opp og plan med prosessoren. Fjern alt du har gjort til nå og start fra begynnelsen igjen. Fyll gropa med lynlim og la det stå en stun slik at det garantert er helt tørt. Bruk så et barberblad (vær forsiktig)til å fjerne det som måtte være av lim som er til overs. Før du forbinder broene så ta spissen på barberbladet og skrap forsiktig på hvert kontaktpunkt på L1. Dette i tilfellet du har fått lynlim på et av punktene. Etter dette er det bare å sette igang med el.connectoren igjen. Lykke til Lenke til kommentar
Zanlex Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Takk for godt råd med god forklaring jason! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå