Gå til innhold

Har Skjønt En Del Nå Plz Look


gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en EIZO F 930 FlexScan monitor som jeg har i 1280 x 960 Resolution !

Jeg har satt min hertz på 200 i windows default monitor options , catalyst control center og Refresh Force ...... Når jeg trykker på min monitor option knapp så står dette :

 

fH : 59 . 7kHz

fV : 59 . 7Hz

 

En kar sa at dette var da min hertz , er det sant ?

Isåfall hjelp meg her :D

 

EDIT : Jeg har sjekket litt rundt og har funnet ut at dette er info om min skjerm :

 

Scanning Frequency H: 30 - 130 kHz, V: 50 - 160 Hz

 

Hvis jeg ikke tar feil så er Scanning Frequency hvor mange bilder som scannes i secundet på skjermen .

 

Jeg har satt på windows 200 Hertz og 85 Scanning Frequency.

Det betyr at den kan vise 200 fps i sec men 85 scanning frequencey gjør slik at det ikke blir flimring slik som i 60 scanning frequencey og gjør det dermed mer behaglig å spille .

 

AM I RIGHT ? Eller har jeg bommet helt :whistle:

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en Hp Pavillion mx70 som jeg hadde i 60 hertz også byttet jeg til denne skjermen uten å reinstalle windows som ikke skal være noe problem men det som er er at jeg tror dt er konflikt om hvem som er skjermen jeg bruker . Den Eizo skjermen står som default screen og i Refresh Force står dette vær gang jeg starter opp :

 

Windows reports that a `Default Monitor` driver is active. This may cause automatic detection to give incorrect results. Check you booted your PC with the monitor switched ON , and you are using appropirate monitor drivers.

 

Også trykker jeg OK !

 

 

Betyr dette at den gammle mx70 driverne kan fortsatt være active og da gjør slik at jeg kan ha max 60 på min monitor selv om jeg har satt hertz på 200 ? PLZ HJELP !!!

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Prøv å laste ned drivere til akkurat din Eizo skjerm, og pek driver oppdateringen til .inf fila der.

 

Med mindre de Eizo driverene innstallerer seg selv da.

 

Men hvis Eizo driverene kommer som en .inf fil og en .icc fil, så klikker du på oppdater driver, og velger at du skal finne fila selv, og peker den til .inf fila.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd PowerStrip og fikk dette :

 

46-untitled.jpg

 

fc-sd.jpg

 

f1-s.jpg

 

 

Hvis jeg setter den til 120 så funker det og det står 120 kHz og 120 hz når jeg trykker på monitor knappen. Men det ser litt uklart ut . Hvis jeg setter den til 150 så kommer monitor menyen opp og svart bakrund mens tallene er røde og jeg får ikke gjort annet en reboot som indikerer at den ikke støtter 150.

 

Men hvis jeg setter den til 120 og 200 i vanlig windows betyr dette at jeg vil få max 120 fps i spill ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...