Gå til innhold

Cpu skade og nettbutikkers test ved feil

thomba14

Anbefalte innlegg

Jeg sendte in en CPU (AMD ATHLON 2800+) siden den sluknet etter en stund uten egenteli noen grunn siden det var to ukers mellomrom mellom Viften ble montert og at cpuen sluknet

Siden de sier det er en skade på kjernen men da skulle man jo tro at det hadde skjedd rett etter at viften ble montert på hvis skaden skjedde da, når jeg monterte den puttet jeg den forsiktig vannrett oppå socketen og festen den forsiktig... varmen kan ikke ha vært problemet siden den lå på rundt 32 grader..

Kan den ha blitt skadet hos dem under testingen av den? EVT. hvordan burde jeg gå frem hvis jeg skulle spørre om det kan ha skjedd til butikken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Holder det ikke med ett innlegg om samme tema?

Skjønner du er frustrert, men dersom det er en skade på kjernen slik Webshop'en påstår og det faktisk er du som har montert CPU/Kjøler.. ja da har du en dårlig sak..

Selvsagt *kan* Webshopen/evt. frakt laget skaden, men objektivt sett ser saken noe dårlig ut for deg.. dessverre..

Det er litt for lett å skade kjernen når du monterer kjøler på socket-A.

Lenke til kommentar

Be om dokumentasjon på at du har skadet cpu fysisk (bilde etc), for tross alt har forhandler bevisbyrden her.

Hvis de har kjørt en diagnose, er det sannsynlig at du ikke har ødelagt den, for var den fysisk skadd da de fikk den, hadde de aldri kjørt diagnose heller.

Lenke til kommentar

Her blir det påstand mot påstand. Synes ikke det er din feil at AMD har laget en så dårlig konstruksjon at det er lett å skade kjernen ved montering av kjøper. I senere tid har de jo forlatt denne konstruksjonen trolig en inrømmelse av at dette var en dårlig konstruksjon.

Påklag avgjørelsen og be om bevis for at det er din feil. Hvis du ikke kommer noen vei så begå da ikke den feilen å handle mer i den sjappa - med det innrømmer du at det var din feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...