Gå til innhold

Chess og Email-lesing på mobiltelefon


Anbefalte innlegg

Jeg har

Chess Move-abonnement

Nokia 3650

Gmail-konto (POP)

 

Men har (også med andre email-kontoer) aldri klart å koble opp telefonen min mot epost-serveren for å lese email! Er det noen som har / har hatt samme problemet og vet løsningen? Har lastet ned automatiske innstillinger for GPRS fra Chess, fylt inn riktig informasjon om POP-serveren på telefonen, men når jeg skal koble til, kommer meldingen

 

"Generell: Tidsavbrudd for operasjon" opp, og GPRS kobles ned.

 

All hjelp og innspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og takk for svar!

 

Fungerer fremdeles ikke, men det som også er saken er at hvis jeg skriver inn en feil pop-adresse (en som ikke finnes), får jeg beskjed om at "server ikke finnes" med en gang gprs er oppkoblet. Så det vil jo si at det er NOE trafikk som blir sendt og går bra. Det skulle da tyde på at GPRS-innstillingene ikke er helt på jordet? Har du Chess, gveiset? Skal ikke være lett, dette....

Lenke til kommentar
Jeg har Chess ring-kontant. Vil det være mulig med mail på min N-3510i? (Har forøvrig Gmail)

Og hva vil i så fall bli prosedyren?

Gmail har vel ikke ennå noen ren POP-aksess, dere bruker vel bare "wrapper"-programmer, så vidt jeg vet.

 

Forresten fungerer e-mail fint med Chess, men de ulike mailtilbyderne kan være litt lunkne på utgående email fra andre enn sitt eget nett.

 

Jeg bare lastet ned automatiske innstillinger for "GPRS Internett" og brukte dette. Søk på nicket mitt i amobil-forumet, så finner du tråden hvor dette står mer detaljert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...