petterbr Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg har Chess Move-abonnement Nokia 3650 Gmail-konto (POP) Men har (også med andre email-kontoer) aldri klart å koble opp telefonen min mot epost-serveren for å lese email! Er det noen som har / har hatt samme problemet og vet løsningen? Har lastet ned automatiske innstillinger for GPRS fra Chess, fylt inn riktig informasjon om POP-serveren på telefonen, men når jeg skal koble til, kommer meldingen "Generell: Tidsavbrudd for operasjon" opp, og GPRS kobles ned. All hjelp og innspill mottas med takk! Lenke til kommentar
picko Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Bruk "internet" som apn. http://telenormobil.no/kundeservice/teknis...lefon/nokia3650 Lenke til kommentar
petterbr Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Hm, nei, virket ikke det heller, da fikk jeg ikke en gang koblet opp GPRS, husk at jeg har Chess, ikke Telenor..? Lenke til kommentar
picko Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Men har du chess med telenor- eller netcomnett da? Edit: På det wapoppsettet som fungerer, sett Tilgangspunktnavn til "Internet" og prøv å bruk det oppsettet til å koble opp mot når du skal sjekke mail. Endret 4. desember 2004 av picko Lenke til kommentar
petterbr Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Sannelig om jeg vet. Men "internet" som apn fungerte ikke, men ser på telenor-siden du refererte til at både ip-adresse (gateway), brukernavn og passord som gprs-innstillingen skal fylles ut med, også er annerledes enn de innstillingene jeg har fra Chess. Lenke til kommentar
gveiset Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Skal bruke innstillingene fra telenor hvis du har telenordekning fra Chess. Gå til denne linken, og last ned GPRS internet konto for din telefon. http://telenormobil.no/dms/index.html Husk å velge riktig oppsett i e-post klienten. Fungerer utmerket hos meg. Lenke til kommentar
petterbr Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Hei, og takk for svar! Fungerer fremdeles ikke, men det som også er saken er at hvis jeg skriver inn en feil pop-adresse (en som ikke finnes), får jeg beskjed om at "server ikke finnes" med en gang gprs er oppkoblet. Så det vil jo si at det er NOE trafikk som blir sendt og går bra. Det skulle da tyde på at GPRS-innstillingene ikke er helt på jordet? Har du Chess, gveiset? Skal ikke være lett, dette.... Lenke til kommentar
whom Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg har Chess ring-kontant. Vil det være mulig med mail på min N-3510i? (Har forøvrig Gmail) Og hva vil i så fall bli prosedyren? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg har Chess ring-kontant. Vil det være mulig med mail på min N-3510i? (Har forøvrig Gmail)Og hva vil i så fall bli prosedyren? Gmail har vel ikke ennå noen ren POP-aksess, dere bruker vel bare "wrapper"-programmer, så vidt jeg vet. Forresten fungerer e-mail fint med Chess, men de ulike mailtilbyderne kan være litt lunkne på utgående email fra andre enn sitt eget nett. Jeg bare lastet ned automatiske innstillinger for "GPRS Internett" og brukte dette. Søk på nicket mitt i amobil-forumet, så finner du tråden hvor dette står mer detaljert. Lenke til kommentar
whom Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg bare lastet ned automatiske innstillinger for "GPRS Internett" og brukte dette. Søk på nicket mitt i amobil-forumet, så finner du tråden hvor dette står mer detaljert. Søker som gal, finner ikke noe.. Kunne du gitt meg linken? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=235938&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå