RBW Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 PowerColor med Radeon X850 XT PE I kjølvannet av ATIs lansering av X850-brikken kommer nå PowerColor X850 XT Platinum Edition. Kortet er naturlig nok beregnet for gamere. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Har de "nye" kortene til ATI pixelshader 3.0 ? Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Sikkert bra kort det der, bare altfor, altfor dyrt Har dere problemer med regninga for tida? 590 MHz DDR (effektivt 1190 MHz) på minnet. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Billig blir det iallefall ikke Spørs om det er noe vits i å kjøpe disse da. Jeg ville heller ventet på de neste kortene igjen. Det er jo forholdsvis lite nytt med disse. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Har de "nye" kortene til ATI pixelshader 3.0 ? Nei. De nye kortene som skal komme en gang tidlig neste år skal visstnok ha dette. Men hverken X800 eller X850 har det... Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 ja det er vel r5xx som skal støtte pixelshader 3.0, og den skal vel som Sasuke-kun sier, komme tidlig neste år ja med dette racet her så lønner det seg å være litt forran med info, for min del grunnet at man har hørt snakk om denne r5xx som snart skal komme ville ikke jeg løpt å kjøpt dette skjermkortet synes at når først ati kommer med noe "nytt" så burde de ha hatt med f.eks pixelshader 3.0, litt trist å kjøpe dette før jul hvis det blir å få tak i da, til kanskje 5k for så finne ut at kanskje februar/mars (bare spekukering fra min side) kommer det et meget oppgradert skjermkort i forhold Lenke til kommentar
tbend Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ikke vær så negativ. . . Det er jo bra ati hadde mer å gå på med r480 brikken slik at de bare skulle ta nvidia... For en entusiast er jo dette et must.... Men er det noen som vet om de klokker? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Synes ikke X850 serien er så veldig stor forskjell fra x800 serien. Skiller bare noen få Mhz Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kjøleløsningen ser litt bedre ut. Mitt X800XT PE har en tendens til å bli litt i det varmeste laget, så det var fornuftig av ATi Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Men den kjøleren som er på X850 kortene vil nok gjøre at man kan overklokke dem en del. 600 MHz core burde være fullt mulig. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Skammelig at PC og de andre bare bruker en DVI-kontakt, og erstatter den andre med D-SUB. X850-kortene som kommer fra ATI selv kommer til å ha Dual DVI. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 har de ikke dual DVI og dual D-SUB (VGA)? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Dette kortet støtter ikke shader model 3.0 nei. Det kommer ikke før i R520, tviler sterkt på at vi ser noe R520 før til sommeren... (R520 må ikke blandes med R500 som ATi lager til XBox2) X850 XT PE kommer til å koste samme eller mer enn PCIe versjonen av GeForce 6800Ultra, det bruker mer strøm, og tar også opp en kortplass til. Hele X850 seren mangler spørr du meg støtte for SLi... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Raptor' date='04/12/2004 : 16:19'] Hele X850 seren mangler spørr du meg støtte for SLi... Hvis jeg forsto den setningen riktig, at du syns X850-serien mangler støtte for SLI, så er jo det helt riktig det. For hvem er det som har kommet med SLI-konseptet? Jo, det er nVidia. Og tror du de slipper Ati inn på banen da? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 SLi er et nVidia tech og trademark ja. Men det hindrer ikke ATi å komme men sin egen "multi-board" løsning. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 For meg betyr ikke kjøleløsningen på et kort noe som helst , da denne blir lagt på hyllen og erstattet med vannkjøling uansett . Jeg hater støy . Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Samme gjelder meg Forresten, passer kjøleblokker fra 9800-serien til X800-850? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvis jeg forsto den setningen riktig, at du syns X850-serien mangler støtte for SLI, så er jo det helt riktig det. For hvem er det som har kommet med SLI-konseptet? Jo, det er nVidia. Og tror du de slipper Ati inn på banen da? Det var ikke det jeg mente, det jeg mente var at jeg ser det som en stor svakhet på hele X8x0 PCIe serien til ATi at de ikke støtter noe ale SLi, fordi jeg mener det er en god mulighet til å bygge ut maskinen senere. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det er jo derfor Ati nå legger hjernene i bløt (forhåpentligvis) for å pønske ut noe motargument mot SLI. De har jo allerede gått ut og sagt at de har en "strategi" for multi-GPU av noe slag. X850 er jo uansett bare en liten oppdatering av X800, riktignok med HDTV-støtte, så man hadde vel ikke akkurat forventet noe multi-GPU der, det hadde nok krevd en litt mer omfattende oppdatering. Vi får bare vente spent over nyåret og se hva Ati svarer med! Konkurranse er alltid bra! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) har de ikke dual DVI og dual D-SUB (VGA)? Av det jeg kan se på bildene av de forskjellige X850-versjonen, bruker både Asus og PowerColor en DVI-kontakt og en D-SUB-kontakt. Men når jeg går inn på produktsidene til ATI, ser jeg tydelig at kortene fra ATI selv har 2xDVI. Endret 4. desember 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå