krest Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 hei har nettopp flasha et ati x800pro vivo til x800xt pe , men uansett.. så får jeg ikke skrudd av vsync! jeg har skrudd den av på driverne, men den vil liksom ikke slå seg av.. noen som har noen forslag til hvordan den kan skrus av, andre programmer osv....? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 hva er vsync igjne ? Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Pass på at du skrur det av i både OpenGL og Direct3D. Men hvorfor i all verden skru av Vsync? Lenke til kommentar
krest Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Pass på at du skrur det av i både OpenGL og Direct3D. Men hvorfor i all verden skru av Vsync? skal ha synkronisert skjermkortets ytelse og hz på skjermen for minst mulig forstyrrelser... Endret 4. desember 2004 av krest Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Pass på at du skrur det av i både OpenGL og Direct3D. Men hvorfor i all verden skru av Vsync? skal ha synkronisert skjermkortets ytelse og hz på skjermen for minst mulig forstyrrelser... Ergo skal du la vsync stå på... Lenke til kommentar
krest Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Pass på at du skrur det av i både OpenGL og Direct3D. Men hvorfor i all verden skru av Vsync? skal ha synkronisert skjermkortets ytelse og hz på skjermen for minst mulig forstyrrelser... Ergo skal du la vsync stå på... OK SAMMA DET, JEG VIL BARE HA DET AV, NÅ!! NOEN HJELP MEG!!!! dessuten tar du feil Endret 4. desember 2004 av krest Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 dette er V-sync: (hint google er din venn... 5 treff på v-sync Now, what is VSYNC? Well, VSYNC is basically the synchronizing of buffer swaps with your monitor's refresh rate. With VSYNC enabled, frame rates will not exceed the monitor's current refresh rate for that particular resolution. For example, if your monitor is using a refresh rate of 85Hz at 800x600, with VSYNC enabled, you will theoretically never exceed 85fps. So the refresh rate creates an artificial barrier that limits the frame rate. Dvs. info om hvis du har lcd eller en gammel skjerm osv.. So what happens if you are playing on an older monitor that only supports a 60Hz refresh rate. Will you have to live with a maximum of 60fps (assuming that your system can generate more fps)? Not necessarily. Newer video cards give you the option of disabling VSYNC. What happens is that this allows the buffer swapping to occur without synchronizing with the monitor's refresh rate. If it really was the refresh rate limiting you, disabling VSYNC may allow you to obtain frame rates in excess of 60fps. This, unfortunately, can also cause what are called 'visual anomalies': image tearing and flashing polygons. Some games run fine with VSYNC enabled, while other games crumble when VSYNC is disabled. Lenke til kommentar
krest Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 dette er V-sync: (hint google er din venn... 5 treff på v-sync Now, what is VSYNC? Well, VSYNC is basically the synchronizing of buffer swaps with your monitor's refresh rate. With VSYNC enabled, frame rates will not exceed the monitor's current refresh rate for that particular resolution. For example, if your monitor is using a refresh rate of 85Hz at 800x600, with VSYNC enabled, you will theoretically never exceed 85fps. So the refresh rate creates an artificial barrier that limits the frame rate. Dvs. info om hvis du har lcd eller en gammel skjerm osv.. So what happens if you are playing on an older monitor that only supports a 60Hz refresh rate. Will you have to live with a maximum of 60fps (assuming that your system can generate more fps)? Not necessarily. Newer video cards give you the option of disabling VSYNC. What happens is that this allows the buffer swapping to occur without synchronizing with the monitor's refresh rate. If it really was the refresh rate limiting you, disabling VSYNC may allow you to obtain frame rates in excess of 60fps. This, unfortunately, can also cause what are called 'visual anomalies': image tearing and flashing polygons. Some games run fine with VSYNC enabled, while other games crumble when VSYNC is disabled. jeg er ikke iteressert i deres meninger om vsynk er best på eller av... JEG VIL BARE HA DEN AV.. OK??? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ta, deg sammen og oppfør deg. Jeg vet hva jeg snakker om. Og Xtra ga deg ikke meninger om vsync, men fortalte deg hva det faktisk var, for du har tydeligvis ingen anelse. Lenke til kommentar
krest Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Ta, deg sammen og oppfør deg. Jeg vet hva jeg snakker om. Og Xtra ga deg ikke meninger om vsync, men fortalte deg hva det faktisk var, for du har tydeligvis ingen anelse. har enda ikke fått noen svar på alternative muligheter for å skru vsync av.... Lenke til kommentar
s_M_p Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 vri på rattet bak monitoren Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ditt rasshåll Vil tro denne tråden vil bli raskt stengt... Lenke til kommentar
krest Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) [p Endret 4. desember 2004 av krest Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Krest, les rettningslinjene som gjelder for dette forumet får du gjør noe annet her. Brukerene på dette forumet er her frivillig for å hjelpe DEG, hvis takknemmelighet din drittunge. EDIT: Vertical Sync. er Vertical Sync... Endret 4. desember 2004 av pain Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 vri på rattet bak monitoren er det ratt der? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Tråden stenges, trådstarter får litt tid til å tenke seg om og tråden går inn i lærebøkene som et skoleeksempel på hvordan en ikke skal poste på ett forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg