Gå til innhold

Fra Ati til Nvidia uten å formatere.

Falkers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm...

Det er så vidt jeg vet ikke noe problem. Kjør avinstallering på ATi sine drivere, så tar du Driver Cleaner for å rydde opp alt. Derretter er det bare å smekke inn 6800GT kortet, og legge inn nVidia sin driver...

Jeg hadde kanskje også oppdatert chipset-driverene før jeg la inn nVidia-driveren

Lenke til kommentar

mange gode tips her....selv kjører jeg alltid norton win doc og sjekker at ingen active.x,er er fucka opp mm...scandisk og defragmenterer....sjekker at ikke pc,en er full av "spionprogrammer" eller annen dritt...og VELDIG viktig...husk å disable antivirusprogrammet både under avinstall av gamle drivere og ved innstall av de nye....jeg har aldri hatt problemer ved bytte...aldri brukt drivercleaner heller....gikk fra g-force.ti4600 til radeon 9800pro ..null problemer... :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk du 4900 i 3d-mark 05? Du må mene 3900 right?

Jeg fikk selv 3333 i 3d-mark 05 med et 6800gt

Det var veldig lite.. jeg fikk samme som deg med litt klokk (50 + core 50 + memory) med et x800 SE PCI-E 128 mb .. Et sted mellom 4500 og 5000 burde absolutt være normalt med et godt GT kort..

Lenke til kommentar

Det var veldig lite.. jeg fikk samme som deg med litt klokk (50 + core 50 + memory) med et x800 SE PCI-E 128 mb .. Et sted mellom 4500 og 5000 burde absolutt være normalt med et godt GT kort..

4335 i 3DMark 05 (POW 6800GT)

~10000 i 3DMark 03 (POW 6800GT)

NWp42.53,768MB PC2100

Alt uklokket.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Husket feil da eg skreiv at eg fekk litt over 4900 i 3Dmark05(var på jobb og litt trøtt he,he.),det eg egentlig fekk var 4492.

Testet igjen nå hvor eg har klokket opp min cpu litt pluss eg har klokket opp core klokk på kortet fra 350 til 400mhz og fekk denne gang 5050 i 3Dmark05 :)

Sammtidig passerte eg 10000 i 3Dmark03,uklokket ligger eg rett over 9000 som er vell litt for lite?.

Endret av Falkers
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
"Oppgraderingen" ser ut til å ha gått greit uten å formatere :)

Eneste problemet er at eg fekk litt merkelig lav 3Dmark03 score= 8900,ellers ser det ok ut i et par spill eg har testet pluss i 3Dmark05 får eg litt over 4900 i score som jo er normalt vil eg tru for et uklokka 6800GT :)

Men altså litt hm.. med tanke på den 3Dmark03 scoren,noen tips til hvorfor den er så lav når 3Dmark05 scoren min ser heilt ok ut?

Vel da blei det formatering og instalering av WinXp på nytt,les nederst om hvorfor.

Uansett det viser seg nå at min 8900 3Dmark03 score var for lav,nå får eg 10513 i 3Dmark03 :)

Så for min del uansett hvor flink "eg" var til å kjøre regcleaner(regsupreme)/driver cleaner(i safe mode) + annet for å få bort alt som måtte ligge igjen i systemet fra mitt gamle Ati kort før eg satte i mitt nye Nvidia kort,var det fortsatt noe som låg igjen og bugget.

Grunnen til at eg måtte formatere/instalere på nytt var det at eg kjørte drivercleaner for å fjerne nvidia drivere helt,var som vanlig(brukt det flere ganger tidligere ved fjerning av Ati drivere) innom safe mode og kjørte drivercleaner og etter restart fekk eg bare fram denne skjermen hvor man kan velge om man vil starte som normalt eller i safe modus etc..,uansett hva eg valgte her kom eg bare tilbake til utgangspunktet.

Drivercleaner skal ikke brukes her hos meg lengre det er nå sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...