Blue Sun Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Dette er meldingen jeg får i bootsekvensen på en COMPAQ presario 5686 (P III, 450 MHz, 384 Mb RAM) etter at jeg satte inn en 40 GB Western Digital harddisk (WD 400-BB, Caviar, 7200R RPM). Bootsekvensen går ikke videre før jeg trykker F1, men da ser alt normalt ut, bortsett fra at det går treeeeegt. Kjører nyinstallert WIN XP HOME, noe som gikk helt utmerket og mye fortere da jeg hadde en liten 3,5 Gb Fujitsu HDU som master og den nevnte WD som slave. Siden min 10 år gamle sønn fyller opp C-driven på et øyeblikk, ville jeg sette WD'en som primary disk istedet for Fujitsuen. Har ikke funnet noen løsning på problemet på WD sine heller. Noen forslag til hvordan jeg blir kvitt feilmeldingen i bootingen og får satt opp hastigheten? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg regner med at det er en skrivefeil i emnefeltet, du mener vel 'HD failure'? Google returnerte ingenting for HDU failure, ser du. Det kan være falsk alarm, ta en titt her: http://h18000.www1.hp.com/support/files/de...wnload/533.html Jeg vet ikke om det gjelder for din Compaq, men er det ikke falsk alarm, er en av diskene dine i ferd med å dø på seg. Det er SMART-systemet som gir deg denne meldingen (Self Monitoring Analysis and Reporting Technolog). Treg disk kan fort skyldes at disken står i PIO-modus, og ikke DMA/UDMA, kikk i Enhetsbehandling under kontrollere og se hva som står der. Lenke til kommentar
Blue Sun Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Nei, ikke skrivefeil, bare en litt hastig forkortelse. HDU=Hard Drive Unit. Vel, til saken. Du har nok sikkert rett i at den holder på å dø på seg. Jeg lastet ned diagnoseprogram fra WD som fortalte at disken holdt på å ta kvelden. Den har holdt på slik et år nå, så den dør vel på samme måte som røykere, saakte!(du røyker vel ikke ? Den står i DMA/UDMA modus. Takk for tipset, det er nyttig å være klar over til senere anledninger. Tenker jeg kjøper en ny HDU og bruker denne som slave til den tar kvelden for godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå